26.07.2017, 00:00

Niektorým je Slovensko primalé. Obľúbené street foody expandujú

Mr. Kebab expanduje do Česka, ďalšie prevádzky sa chcú tiež rozširovať. Darí sa najmä burgerom a hotdogom.

Niektorým je Slovensko primalé. Obľúbené street foody expandujú
Zdroj: Facebook/Orbis Street Food

Začínal v Košiciach pred dvanástimi rokmi s jednou prevádzkou. Z jednej sa stali tri a nakoniec začal pomýšľať na prípravu franšízingovej koncepcie. „Kebab som si obľúbil na mojich zahraničných cestách najmä pre jeho dostupnosť a rýchlu prípravu. Tam niekde vznikol nápad postaviť vlastnú sieť fastfoodov,“ konštatuje na oficiálnej stránke spoločnosti riaditeľ franšízingového konceptu Mr. Kebab Ľubor Lelovits.

Expanzia sa mu podarila. V tomto roku otvorí v Česku dve prevádzky a v budúcom roku tri až štyri ďalšie. Celkovo má v pláne počas nasledujúcich piatich rokov vybudovať 15 predajní a návratnosť investície očakáva do troch rokov.

Premýšľajú nad franšízingom
Mr. Kebab však nie je jediný, kto uvažuje o predajoch licencie. „Je to rozhodne rýchlejšia a jednoduchšia cesta, ako budovať vlastnoručne nové prevádzky,“ konštatuje maloobchodný analytik spoločnosti Terno Ľubomír Drahovský. Tento fakt si uvedomuje viacero slovenských streetfoodov, ktoré majú po úspešnom nástupe na trh v pláne rozširovať sa a u väčšiny pripadá do úvahy aj ďalšie pôsobenie prostredníctvom franšízingu.

Streetfoodu sa darí
Medzi najúspešnejšie koncepty patria hamburgery, kebaby a hotdogy. Aj preto je na pouličnom trhu najväčšia koncentrácia práve týchto produktov. „Streetfood je na Slovensku v plienkach a v nasledujúcich rokoch bude určite silnieť,“ konštatuje majiteľ spoločnosti Orbis Street Food Vladimír Schmidt, s ktorým súhlasí aj majiteľ spoločnosti Burito Fellas Lukáš Pavelka. „Streetfood je momentálne úspešný a dá sa očakávať otváranie ďalších prevádzok. Trh ešte rozhodne nedosiahol vrchol,“ tvrdí.

Slováci sú si tiež ochotní čoraz viac priplatiť za kvalitu a uprednostniť ju pred kvantitou. „Na Slovensku sa rozhodne skvalitnil. Dá sa povedať, že si ho vyfiltrovali samotní zákazníci,“ tvrdí Drahovský a dodáva, že dôležité je aj umiestnenie samotnej prevádzky, rozhoduje, pochopiteľne, koncentrácia ľudí. Vyhráva teda vo veľkých mestách, kde zároveň panuje trend rýchleho života, ktorý tomuto typu stravovania „z okienka do ruky“ praje.

Najznámejšie značky

Vegan Kiosk
Čo ponúka: vegánske burgery
Kde: Bratislava
Odkedy: 2016
Počet prevádzok: 1
Našli dieru na trhu. Nápad dvoch kamarátov prevádzkovať vegánsky fastfood prerástol do reality a ako čoskoro zistili, mnohým podobný koncept chýbal. Svoju jedinú prevádzk

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.