09.08.2017, 00:00

Problém Soroška: tunel alebo nič

Podľa analytika nie je problém chýbajúca diaľnica, ale zanedbaný stav ciest.

doprava, tunel
Zdroj: Pavol Funtál

Dve a pol miliardy. To je odhadovaná cena výstavby rýchlostnej cesty R2, ktorá by spojila dve slovenské metropoly južnou trasou. Jeden z najdôležitejších úsekov, tunel Soroška, by mal byť hotový v roku 2024. Podľa analytikov však ide o luxusnú stavbu, a potreby obyvateľstva by sa dali vyriešiť oveľa jednoduchším a hlavne lacnejším spôsobom.


Rozšírenie je nemožné
Termín dokončenia spresnil v rozhovore pre denník Pravda šéf Národnej diaľničnej spoločnosti Ján Ďurišin. Alternatíva podľa ministerstva dopravy neprichádza do úvahy. „Dodatočné rozšírenie stúpacích pruhov nie je možné, keďže ide o chránené územie v piatom stupni ochrany prírody a rozšírenie je preto nerealizovateľné,“ vysvetlila hovorkyňa rezortu Karolína Ducká. Reagovala tak na stanovisko vládneho Útvaru hodnoty za peniaze, ktorý ho označil za nepotrebný. „Dopravné zaťaženie súčasnej cesty nevytvára tlak na výstavbu,“ spresnil a navrhol situáciu riešiť rozšírením už existujúcej cesty prvej triedy.


Riešenie tohto úseku je podľa diaľničiarov jednou z priorít. Ján Kovalčík, dopravný analytik z INEKO, však poukazuje na to, že týmto horským priechodom prejde denne menej ako šesťtisíc áut. „Treba si zvážiť, či je väčšou prioritou riešiť tunel Soroška, kde nejde o žiadny obchvat, ide hlavne o zvýšenie komfortu, alebo riešenie obchvatov obcí a miest v rôznych regiónoch Slove

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.