11.08.2017, 00:00

Facebook zamieša karty v streamovacom biznise

Sociálna sieť bude konkurovať YouTubu, ale aj Netflixu a Amazonu Prime. Chystá tiež vlastný obsah.

Mark Zuckerberg
Zdroj: Reuters

Svetovo obľúbeným streamovacím službám Netflix, Amazon Prime či HBO Go rastie nová konkurencia s veľkým potenciálom. Do rastúceho biznisu sa totiž púšťa gigant Facebook. Firma pod vedením Marka Zuckerberga sa rozhodla rozšíriť svoju videosekciu a spustiť novú platformu s názvom Watch. Ponuka sa bude spočiatku opierať o športové zápasy a rodinné relácie vo vysielaní športových zápasov, rodinných relácií od Time a programov z produkcie National Geografic. Kým táto služba má konkurovať najmä YouTubu, predstavitelia sociálnej siete prezradili aj odvážnejšie plány. A to vytvárať vlastný pôvodný obsah – filmy a seriály.

To, že to s vlastnou produkciou myslia vážne, dokazuje aj fakt, že si už stihli objednať dva seriály. Jeden by mal mapovať život dobrovoľníkov a druhý život mladého basketbalistu. Aj keď bolo jasné už koncom roka, že má Facebook v tejto oblasti nejaké plány, konkrétny dátum začiatku streamingu neuviedli. Okrem spomínaných seriálov prinesie sociálna sieť aj zrušené relácie iných staníc či reality show.

Státisíce za epizódu
„Dúfame, že Watch bude domovom širokého spektra videí – od skutočných príbehov až po komédie a športové podujatia,“ napísal Zuckerberg vo svojom príspevku na sociálnej sieti. „Niektoré budú tvoriť profesionálni tvorcovia a iné ľudia z našej firmy,“ spresnil. Podľa mediálneho portálu C21media chce Facebook investovať do jednej epizódy

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.