18.08.2017, 00:00

Slováci začínali v pivnici, dnes vo V4 nemajú konkurenciu

Biznis s pečivom začal Minit v čase, keď o ňom vedel len málokto.

Minit Slovakia
Zdroj: Minit Slovakia

Začínali v pivnici vyrábaním bagiet. Dnes vo svojom odbore vďaka neustálemu vývoju a rozširovaniu nemajú konkurenciu. Ako sa však ukázalo, správnou cestou pre vlastný rozvoj bolo mrazené pečivo, vďaka ktorému dosahujú státisícové zisky a miliónové obraty. „Podiel mrazeného pečiva v Nemecku je na úrovni 60 až 70 percent,“ uvádza konateľ spoločnosti Minit Ladislav Ambrovics. Podľa neho dokáže skutočne čerstvé a voňavé pečivo zabezpečiť iba ten, kto ho vyrába mrazené. Tradičný pekár by musel na pult dodávať výrobky každých 30 minút, čo je pre neho nemožné logisticky i z hľadiska nákladov.

Na počiatku boli obložené bagety
Rodina Ambrovicsovcov hovorí o podniku ako o rodine, ktorého história sa začala písať už v roku 1991. „Na začiatku si môj otec otvoril pekáreň v Dunajskej Strede v pivnici svojho brata. Bolo to klasické prvé postsocialistické podnikanie v pivnici. Piekli sme francúzske bagety a dodávali ich do potravín v okolí,“ uvádza Ambrovics, ktorého rodinná firma sa v rámci podujatia HN regióny umiestnila na piatom mieste v kategórii výrobných podnikov s obratom od 10 do 50 miliónov eur.

Druhý pomyselný začiatok sa však začal písať v roku 1999, keď začali vyrábať mrazené pečivo a budovať franšízingovú sieť. Podnikateľský nápad prišiel spontánne a nečakane, pri ceste do kina v maďarskom meste Győr. Pri prechádzaní mestom zazreli pekárničku, okolo ktorej sa sústredil húf ľudí a čakal na čerstvé pečivo. Práve jej konceptom sa inšpirovali.

Zaujímavé je, že o prerazenie s mrazeným pečivom sa pokúšali už v minulosti. „Začiatkom deväťdesiatyc

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.