31.08.2017, 00:00

Fakturovanie bude pre podnikateľov ľahšie

Od septembra sa má rozšíriť okruh tých, ktorí budú môcť využívať virtuálnu registračnú pokladnicu. Ušetriť môžu až stovky eur.

Novinka od šéfa Finančnej správy Františka Imreczeho umožní viacerým firmám nahradiť klasické pokladnice virtuálnymi.
Zdroj: Pavol Funtál

Od septembra sa rozšíri počet podnikateľov, ktorí nemusia mať na prevádzke klasickú registračnú pokladnicu. Po novom im bude stačiť virtuálna pokladnica, napríklad v telefóne. Novela zákona odstráni limit, ktorý doteraz obmedzoval veľké firmy. HN prinášajú štyri základné otázky a odpovede.


1. Čo je virtuálna pokladnica?
Virtuálna pokladnica funguje ako aplikácia v počítači, tablete alebo smartfóne, ktorá je náhradou bežnej elektronickej registračnej pokladnice. Základom je prístup k internetu. „Podnikateľ si zadarmo stiahne aplikáciu alebo sa prihlási do portálu Finančnej správy a vyhotoví doklad, ktorý plne nahradí doklad z registračnej pokladnice,“ objasňuje jej fungovanie daňová poradkyňa Alica Orda Oravcová. V súčasnosti ju využíva 30-tisíc podnikateľov, najčastejšie z oblasti zdravotníctva či služieb.


2. S akými zmenami majú podnikatelia počítať?
Doteraz bola virtuálna pokladnica prístupná len podnikateľom, ktorí mesačne neprekročili tritisíc vydaných pokladničných dokladov. Od septembra však toto obmedzenie odpadne. Zrušenie limitu víta výkonný riaditeľ Podnikateľskej aliancie Slovenska Peter Kremský, aj Vladimír Sirotka zo Slovenskej asociácie malých

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.