05.09.2017, 00:00

Negatívna reklama Lidlu. Kostoly boli chyba

Za retušovanie krížov utŕžil reťazec vlnu kritiky, niektoré osobnosti dokonca vyzvali aj na bojkot značky.

Negatívna reklama Lidlu. Kostoly boli chyba

Retušovanie identity a kultúry. To momentálne vyčítajú slovenskí, českí či belgickí zákazníci spoločnosti Lidl. Chýbajúce krížiky na gréckych pravoslávnych chrámoch v letákoch však podľa marketéra nie sú problém. Odborník poukazuje najmä na to, že kostoly reťazec nemal vôbec použiť.


Vyjadrenie svetonázoru
„Myslím si, že sa treba zamyslieť, či je vôbec vhodné náboženské symboly použiť v akejkoľvek komerčnej komunikácii,“ tvrdí odborník na marketing Róbert Slovák. Podľa neho sa celý problém začal, keď sa Lidl rozhodol dať na obaly feta syrov či pistácií pravoslávne kostoly. Malo by to zmysel, ak by sa spoločnosť postavila za to, že je tradičná, kresťansky orientovaná a symboly tam dáva preto, že tým vyjadruje svoj svetonázor.


„V prípade Lidlu to tak nebolo a o to ťažšie je teraz túto situáciu riešiť. Retušovanie krížov je neobratná snaha nejakým spôsobom neutralizovať to, že sa použili kresťanské symboly na propagáciu produktov,“ dodáva Slovák. Zároveň si však nemyslí, že išlo o cielenú negatívnu kampaň na upútanie pozornosti. „Lidl dlhodobo komunikuje profesionálne, je to zodpovedná firma, ktorej to teraz nevyšlo,“ zakončuje.


Rozhorčenie v Česku
Samotný reťazec sa za tento krok ospravedlnil a vysvetlil, že dizajn bol vytvorený medzinárodným tímom, keďže výrobky sa predávajú na viacerých trhoch súčasne a zámerom nebolo niekoho uraziť. Kauza vypukla až teraz, no realita je taká, že náboženské symboly chýbajú na obaloch už od roku 2015. Pred pár rokmi totiž Lidl zmenil dizajn gréckych produktov a namiesto páru sôch na pozadie umiestnil záber z t

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.