12.09.2017, 00:00

Kľúčovú úlohu hrajú sociálne siete

V súčasnosti sa ľudia čoraz viac zaujímajú o firemnú kultúru a pridané hodnoty, ktoré im budúci zamestnávateľ poskytne. Medzi aktuálne trendy v tejto oblasti patrí employer branding, teda značka zamestnávateľa.

Dalibor Slávik
Zdroj: Peter Mayer

Aké firmy vyhľadávajú executive search, respektíve headhunting služby?
V podstate akékoľvek, ktoré potrebujú obsadiť kľúčovú pozíciu vo firme a je jedno, či hovoríme a pozícii manažéra či experta so sektorovými skúsenosťami a know-how. Firmy navyše siahajú po týchto službách vtedy, keď klasické, konzervatívne metódy neprinášajú relevantné výsledky. Osobne ma najviac teší, keď hľadáme ľudí pre slovenské firmy.


Ako to vyzerá, keď dostanete zadanie vyhľadať kľúčového človeka od klienta?
Stretneme sa s priamym nadriadeným, prípadne ďalšími kolegami a snažíme sa čo najlepšie spoznať firmu. Chceme vedieť, či ide o novovytvorenú pozíciu, alebo hľadáme náhradu za niekoho, kto odišiel. V prípade odchodu pátrame po dôvodoch, prečo sa tak stalo. Ďalej špecifikujeme kľúčové parametre pozície, sektorové znalosti, špecifické know-how, ak je potrebné. Je dôležité poznať prípadného budúceho šéfa, aby sme dokázali nového človeka „napasovať“ aj osobnostne. Dôležitá je aj istá osobnostná vyzretosť kandidátov. Následne si s kolegami zadefinujeme stratégiu hľadania. Nasleduje identifikácia kľúčových ľudí a priame oslovenie kandidátov. Samozrejme, LinkedIn, Twitter či Facebook majú svoje miesto, avšak neurobia za nás túto robotu.


Aká je teda prax?
V poslednom úspešne zrealizovanom hľadaní zohral kľúčovú úlohu Twitter. Víťaz zareagoval na môj tweet a v konkurencii ďalších 5 kandidátov, ktorých sme prezentovali klientovi, obstál najlepšie.


Sú menšie firmy v tejto oblasti konzervatívnejšie? Nechajú si poradiť?
Väčšinou práve malé firmy dokážu rýchlejšie reagovať a rozhodovať. Nemajú komplikovaný schvaľovací proces. V prípade veľkých firiem je to procesne i časovo náročnejšie, keďže figurujú na viacerých trhoch a majú presne definované svoje procesy.


Čo sú najvä

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.