12.09.2017, 00:00

Už tri mesiace sa ním malo jazdiť. Konečný účet za tunel Čebrať je stále otázny

V prípade veľkého zvýšenia celkovej sumy hrozí, že nám Brusel nepreplatí náklady.

Už tri mesiace sa ním malo jazdiť. Konečný účet za tunel Čebrať je stále otázny
Zdroj: TASR/Oliver Ondráš

Tunelom Čebrať mali už tri mesiace jazdiť autá. Taký bol aspoň pôvodný plán ministerstva dopravy. Ešte v januári však upravila Národná diaľničná spoločnosť svoj odhad dokončenia úseku D1 Hubová – Ivachnová na rok 2019 a podľa posledných informácií sa nestihne ani tento termín. „Prebiehajú rokovania so zhotoviteľom o zmluvných možnostiach pokračovať v realizácii diaľnice. Predbežný odhad ukončenia realizácie je december 2021,“ oznámili diaľničiari. Okrem termínu dokončenia zostáva nevyjasnenou otázkou aj celková suma. V prípade, že dodatočné náklady presiahnu polovicu vysúťaženej sumy, dokonca hrozí, že nám Brusel nič nepreplatí a financie bude musieť zabezpečiť štát.


Koľko nás to bude stáť
Celý úsek sa vysúťažil v období „Figeľových lacných diaľnic“ za 227 miliónov, čo bolo iba 49 percent zo sumy, ktorú očakával štát. Odkedy je jasné, že bude potrebné plány prekresliť, zostáva otázkou, koľko to bude po novom celé stáť. Exminister dopravy Roman Brecely odhadol v prípade pravdepodobného variantu s dlhším tunelom dodatočné náklady na približne 100 miliónov eur. „Padajú čísla od 60 do 150 miliónov eur. Dnes to však nikto nevie presne povedať, keďže máme príliš málo informácií, aby sme to odhadli,“ myslí si prezident Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska Pavol Kováčik.


Podľa predsedu správnej rady Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondreja Mateja nám hrozí, že ak táto suma výrazne presi

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.