13.09.2017, 00:00

Mladí od nakupovania čakajú najmä zážitok

Mladí od nakupovania čakajú najmä zážitok

Budúcnosť nakupovania preberá generácia Z, spotrebitelia, ktorí sa narodili po roku 1989. V súčasnosti dokončujú štúdium a postupne hľadajú prácu. Ako zákazníci sú impulzívni, dychtiví, závisia od mobilnej technológie a sú trochu rozmaznaní.

Najmladšia generácia od nakupovania očakáva nielen tovar. Chce mať aj zážitok. Obchodníkom nezostáva nič iné, len sa prispôsobiť. Generácia Z alebo generácia internetu sa na rozdiel od predchádzajúcej vlny X a Y narodila v čase, keď sú vlastníctvo mobilného telefónu a prístup k internetu samozrejmosťou. Mobil je pre nich zariadenie, pri ktorom strávia priemerne päť hodín denne. Od toho sa odvíjajú aj ich nákupné návyky a očakávania. Podľa spotrebiteľského výskumu spoločnosti Acomware používa mobil na nákup tovaru na internete až 40 percent Čechov vo veku od 15 do 24 rokov, šestina z nich dokonca tvrdila, že cez mobil nakupuje najčastejšie. Na porovnanie, v skupine zákazníkov vo veku 45 – 54 rokov je to len 28 percent. „Obe tieto hodnoty sú najvyššie medzi ekonomicky aktívnymi časťami obyvateľstva. Očakáva sa, že budú ďalej rásť,“ hovorí Jan Penkala, vedúci spoločnosti Acomware.

Stále aj kamenné obchody
Rastúca popularita nakupovania na internete neznamená, že by sa zrušili kamenné predajne. Naopak, gen

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.