17.09.2017, 08:28

J&T chce v Bratislave vybudovať električkové trate za 60 miliónov, na vlastné náklady

Projekt Spojená Bratislava plánuje stavbu električkových tratí v celkovej dĺžke 4,2 kilometra.

Električka v Petržalke
Zdroj: TASR/P. Neubauer

Spoločnosť J&T Real Estate plánuje v Bratislave vybudovať na vlastne náklady v rámci svojho developerského projektu Spojená Bratislava nové električkové trate v celkovej dĺžke 4,2 kilometra. Informuje o tom na svojom webe.

Developer podal minulý mesiac na bratislavský magistrát žiadosť o posúdenie investičného zámeru, ktorého predmetom je riešenie vetvy Košická a Prístavná. "Hlavnými bodmi investičného zámeru sú predovšetkým návrhy na vybudovanie nového centrálneho koľajového okruhu a prepojenie Ružinovskej a Petržalskej radiály. Vytvoria sa tak predpoklady nielen pre rozvoj vnútromestskej ale aj regionálnej dopravy," uvádza investor.

Výkonný riaditeľ J&T Real Estate Pavel Pelikán tvrdí, že ich návrhy električkových tratí vytvárajú možnosti rozvoja električky juhovýchodným smerom Vrakuňa, Podunajské Biskupice a tiež predpoklady pre jej začlenenie do systému integrovanej dopravy. "Vznik ďalších radiál zároveň umožňuje pretrasovávať linky v prípade výpadku, čo má vplyv na bezpečnosť aj plynulosť premávky. Táto možnosť teraz Bratislave chýba," povedal Pelikán.

V rámci realizácie projektov Spojenej Bratislavy je developer pripravený na vlastné náklady vo výške 60 miliónov eur vybudovať električkové trate v celkovej dĺžke 4,2 kilometra, čím má pomôcť vytvoriť nosný mestský električkový okruh. Petržalská radiála by mala prechádzať jadrom ľavobrežného centra medzi nákupným strediskom na Pribinovej a novou budovou Slovenského národného divadla (SND), ako aj cez pravobrežné centrum na Novom Lide a navzájom ich prepájať.

"Dobudovaním okružného systému električiek cez Pribinovu a Košickú ulicu smerom na radiálu centrum – Ružinov vznikne úplne nový okruh v širšom centre mesta. Zámerom koncepcie je rozšíriť existujúcu sieť električkových tratí tak, aby mohlo byť raz Nové Lido, ako aj samotná Petržalka pohodlne prepojená nielen s centrom mesta, Dúbravkou, Račou, Ružinovom a Zlatými pieskami, ale v budúcnosti aj s areálom Slovnaftu a Vrakuňou," vysvetlil developer.

Na základe realizovaných dopravných analýz sa podľa neho ukazuje, že vybudovanie električkovej trate na Pribinovej a Košickej ulici plne pokryje požiadavky na dopravnú obsluhu priľahlého rozvojového územia. Ako tvrdí, vybudovaním novej električkovej trate Košická by mohla vzniknúť jedna z najvyužívanejších tepien MHD v Bratislave. Možné vybudovanie električkovej trate na Prístavnej ulici zase splní základnú podmienku pre fungovanie záchytného parkoviska Prístavný most.

Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal chce, aby o týchto zámeroch boli podrobne informovaní aj mestskí poslanci a aby bola na finálnom riešení široká odborná aj politická zhoda. Developera preto požiadal, aby svoj zámer prišiel predstaviť a prediskutovať na mestské zastupiteľstvo.

Cieľom konceptu Spojená Bratislava je v partnerstve s mestom a ďalšími subjektmi vytvoriť na oboch brehoch Dunaja moderné centrum. To bude ťažiť z potenciálu rieky a bude prepojené kvalitnou verejnou dopravou. Do nového centra plánuje developer investovať viac ako 1,2 miliardy eur.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.