13.10.2017, 00:00

V rebríčku Fast 50 kraľujú letenky

Najrýchlejšie rastúcou firmou na našom trhu je spoločnosť Inloop.

Inloop
Zdroj: Inloop

Oliver Dlouhý chcel pred pár rokmi letieť z Prahy do Portugalska. Vyhľadávače leteniek mu však ponúkli letenku za takmer 380 eur. Zistil však, že kombináciou rôznych leteckých spoločností s prestupmi dokáže do svojej cieľovej destinácie prísť už za 75 eur. Ideálnu kombináciu však hľadal niekoľko dní. Práve tu vznikol podnikateľský nápad, ktorý mu zabezpečil prvenstvo najrýchlejšie rastúceho biznisu v strednej Európe. Rozhodol sa totiž stvoriť algoritmus, ktorý aerolinky spája automaticky. Začal pred piatimi rokmi a dnes má jeho spoločnosť denne pod drobnohľadom 50 miliónov letov s viac ako 1 400 zamestnancami. Rebríček s názvom Fast 50, ktorý zahŕňa päťdesiat najrýchlejšie rastúcich spoločností, zostavila poradenská spoločnosť Deloitte. „Absolútny víťaz, spoločnosť Kiwi.com, je na čele tohto rebríčka so svojimi cieľmi stať sa svetovým lídrom, pričom podobné ambície majú aj mnohé ďalšie spoločnosti,“ tvrdí líderka spoločnosti Deloitte Central Europe pre program Technology Fast 50 Agnieszka Zielińska.

Medzi najrýchlejšie rastúcimi spoločnosťami sa objavili aj dve slovenské. Konkrétne spoločnosť Inloop, ktorá sa zaoberá tvorbou, vývojom, testovaním a podporou mobilných aplikácií pre svojich zákazníkov. Tá sa umiestnila celkovo na šiestom mieste. Druhým slovenským rýchlorastúcim biznisom je spoločnosť Riešenia, ktorá sa zaoberá hlavne webovým dizajnom a internetovým marketingom a vďaka svojmu rýchlemu tempu rastu tržieb sa ocitla na 41. priečke.

Zaujímavosťou je, že najrýchlejšie v regióne strednej Európy rastú technologické spoločnosti. Takmer celý rebríček totiž obsadili spoločnosti pôsobiace v oblasti IT. Celkovo až 39.


Prvých šesť priečok obsadili prekvapujúco spoločnosti, ktoré boli v minulom ročníku v kategórii vychádzajúce hviezdy, pretože nemali dostatočný vek na to, aby sa dostali do hlavného rebríčka. „Ako skutočne úžasnú vec vnímame neuveriteľnú mladosť mnohých týchto spoločností. V tomto roku predstavujú nováčikovia až 68 percent spoločností v hlavnom rebríčku, pričom väčšina z nich bola založená len v roku 2012,“ tvrdí Zielińska a dodáva, že nová dynamická generácia podnikateľských subjektov bude rozhodne hybnou silou celého technologického

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.