15.11.2017, 00:00

Ázijské kontajnery zamestnajú bratislavský nákladný prístav

Pre čínsku stranu bolo dôležitým momentom, že terminál v hlavnom meste Slovenska môže zdvojnásobiť kapacity.

kontajnery, prístav
Zdroj: StockExpert

Prístav v hlavnom meste musí kvôli vlakom z Číny zvýšiť objem prekladaného tovaru. Terminál Dalian, z ktorého vlak vyrazil, nebude jediný na dovoz tovaru na Slovensko. „V prípade, že naša prvá spolupráca dopadne dobre, je veľká šanca, že k nám bude Čína vypravovať ďalšie vlaky aj z iných terminálov,“ tvrdí Jaroslav Michalco, generálny riaditeľ spoločnosti Slovenská plavba a prístavy.

Otázne kapacity
Podľa odborníkov na dopravu však hlavné mesto Slovenska nemá kapacity na pravidelné kontajnery z najväčšieho štátu východnej Ázie. „Muselo by sa prikročiť k ich rozšíreniu, čo je zbytočné,“ tvrdí Ondrej Matej, predseda správnej rady Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo. Tovar sa totiž musí prekladať v Dobrej na východe Slovenska zo širokorozchodnej železnice na našu úzkorozchodnú. „Riešením by bolo, že pri prekládke by sa preložil len tovar, ktorý bude ďalej v Bratislave naložený na lodnú dopravu, zvyšok sa hneď uložil na automobilovú nákladnú dopravu, čo znamená nulovú investíciu v hlavnom meste,“ dodáva Matej. Objem nákladu, ktorý pokračuje ďalej do Európy loďami, je podľa neho len 10 percent.


Bratislavský terminál spoločno

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.