25.11.2016, 00:00

Kažimír: Pre investície do dopravy sa môže meniť dlhová brzda

Slovensko sa neodvratne blíži k bodu, keď po prvý raz po 12 rokoch nebude mať každý rok k dispozícii stovky miliónov eur z európskych peňazí na výstavbu diaľničnej siete alebo na rekonštrukcie železníc. „A budeme ich musieť nejakým spôsobom nahradiť,“ konštatoval včera v parlamente minister financií Peter Kažimír v rámci rozpravy k návrhu rozpočtu na budúci rok. Na druhej strane, vždy je tu podľa neho aj možnosť tieto zdroje nenahradzovať.

V prípade hľadania financií, ktoré by nahradili eurofondy, je podľa neho možnosťou použiť viac prostriedkov zo štátneho rozpočtu. „Táto možnosť sa ponúka hlavne v obdobiach, keď máme historicky najnižšie náklady na financovanie dlhu,“ opísal šéf ministerstva financií. Z toho podľa neho vyplýva celá úvaha o revízii zákona o dlhovej brzde, teda o zavedení takzvanej investičnej výnimky, nap

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.