StoryEditor

Nezachovali sme sa vždy správne

24.11.2016, 23:00
Prevádzkový riaditeľ spoločnosti Uber v Európe, Afrike a na Blízkom východe Pierre-Dimitri Gore-Côty pre HN.

Kedykoľvek príde niečo nové, vyvolá to obavy, a to je úplne pochopiteľné. To je hlavný dôvod, prečo potrebujeme oveľa viac racionálnych diskusií o nových technológiách ako Uber, hovorí Gore-Côty.

Prišli ste na naše stretnutie Uberom?
Áno. Prišiel som sem z hotela a bola to síce krátka jazda, ale úplne bezproblémová. Čakali sme asi len štyri-päť minút. Vždy, keď prídem do nového mesta, používam Uber, lebo chcem vidieť, ako naša služba v praxi funguje. Zatiaľ som bol s Bratislavou veľmi spokojný, uvidím, ako to bude po ďalších jazdách.

Ste jedným z prvých ľudí v spoločnosti a keď vás Travis Kalanick najímal, boli ste prvým európskym zamestnancom. Keďže ste z Paríža, trhom, kde ste službu začali rozbiehať, bolo Francúzsko. Ako to išlo, chceli ľudia prijať novinku?
Na začiatku bolo zaujímavé najmä to, že o Uberi nikto nevedel. Bola to úplne neznáma značka. Na rozdiel od toho dnes, keď prídeme do Bratislavy, podľa posledných prieskumov až 85 percent obyvateľov značku Uber pozná, takže to vtedy bola úplne iná situácia. V tom čase bol v Paríži biznis Uberu upriamený skôr na luxusné limuzíny a náročnejšiu klientelu. Myšlienkou teda bolo priniesť kvalitnejší zážitok z dopravy v meste. Ale po čase, keď sme sa rozširovali do viacerých miest, naša vízia sa začala meniť. Chceli sme sprostredkovať spoľahlivú dopravu pre všetkých a všade, ktorá by bola bezpečná a finančne dostupná. A tak dnes, keď použijete Uber v Paríži, Londýne alebo aj v Bratislave, máte všetko na vzdialenosť niekoľkých minút a za cenu, ktorá je nižšia ako mnohé iné alternatívy. Takže v priebehu času sa biznis rozvinul, v súčasnosti sme v 21 krajinách Európskej únie a stále chceme otvárať nové trhy. A to, čo sa v súčasnosti stalo našou strategickou prioritou a neexistovalo na začiatku, je služba UberPool.

O čo ide?
Pri tom, ako rastieme vo svete, všimli sme si, že sa často stáva, že v rovnakom čase ide rovnakým smerom pomerne veľké množstvo ľudí. Tak sme rozmýšľali nad tým, či by sme vedeli spraviť z viacerých ciest len jednu. Začali sme s tým v San Franciscu a vôbec sme nevedeli, čo očakávať. Dnes v San Franciscu 60 percent užívateľov Uberu využíva práve službu UberPool. UberPool je skvelé riešenie práve preto, že cestujúci zaplatia výrazne menej, vodiči si za každú cestu zarobia a výhodné to je aj pre mestá – jazdí tak viac ľudí v menšom počte áut.

Odvtedy sme službu uviedli v Londýne aj v Paríži a budeme ju šíriť ďalej. To, čo v mestách potrebujeme, je však akási kritická masa, teda dostatočné množstvo ľudí cestujúcich v rovnakom čase na rovnaké miesto.

Bolo pri vašich začiatkoch náročné presvedčiť ľudí o používaní Uberu?
Vôbec nie, a to najmä preto, že prístup k taxíkom bol veľmi obmedzený. Keďže som vyrastal v Paríži, viem, že keď idete v sobotu večer von, máte malú šancu zohnať taxík po ceste domov. Takže sme zaplnili prázdny priestor, ktorý tam bol, a inf...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-25 22:00:00 - Feat.: - Title: Šéf kancelárie Európskeho parlamentu na Slovensku pre HN: Účasti na eurovoľbách by pomohlo spájanie hlasovaní 02 - Modified: 2024-04-25 07:56:22 - Feat.: - Title: Seriál HN Chcem byť exportér: EXIMBANKA SR zvýhodňuje financovanie exportu v náročných časoch 03 - Modified: 2024-04-24 22:00:00 - Feat.: - Title: Že sem príde viac študentov zo zahraničia? Nereálne, hovorí pre HN rektor nitrianskej univerzity (rozhovor) 04 - Modified: 2024-04-24 08:01:41 - Feat.: - Title: Daja Turnerová: „Gény sa nezaprú, aj keď ich stretnete na opačnom konci sveta.“ 05 - Modified: 2024-04-23 22:00:00 - Feat.: - Title: Chcete si dodatočne legalizovať stavbu? Ak nedodržíte podmienky, hrozí vám mastná pokuta (rozhovor)
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
26. apríl 2024 14:20