Automobilka Volkswagen založila novú divíziu, ktorá má pod značkou Moia konkurovať spoločnostiam typu Uber a ponúknuť moderné spôsoby prepravy ako je prenajímanie áut, spolujazda alebo carsharing, teda zdieľanie auta. Jej služby budú ušité na mieru individuálnym potrebám zákazníka, dostupné cez webové aplikácie a šetrné k životnému prostrediu. Napísala to dnes agentúra DPA.
Volkswagen má s novou značkou veľké plány. Očakáva, že Moia do niekoľkých rokov docieli miliardového obratu v eurách a do roku 2025 sa má začať významnou mierou podieľať na celkovom obrate koncernu. Za týmto účelom firma odlákala konkurenčnému Daimleru úspešného manažéra Roberta Henricha, ktorý už vybudoval carsharingovou službu car2go. Od januára 2017 sa stane prevádzkovým riaditeľom divízie Moia.
Moia bude mať sídlo v Berlíne, spočiatku zamestná 50 ľudí, do konca roka 2017 potom zhruba 200. Najprv bude využívať existujúce elektrické modely materskej firmy, v pláne je výroba jej vlastných vozidiel. "Staviame na komplexných dopravných riešeniach, ktoré zefektívnia osobnú a verejnú dopravu," uviedol šéf divízie, Ole Harms.