05.01.2017, 12:23

Danko reaguje na kritiku od Jančuru: Vybral si len ziskové hrozienka. Slovensko nepotrebuje špekulantov

Jančura obvinil šéfa SNS, že dôvodom odchodu RegioJetu k 31. januáru z trasy Bratislava - Košice je politické rozhodnutie a nátlak Andreja Danka.

Šéf SNS Andrej Danko
Zdroj: TASR/M. Svítok

Strana SNS reagovala kritiku českého dopravcu RegioJetu, ktorý obviňuje Andreja Danka z toho, že kvôli nemu odchádza spoločnosť podnikateľa Radima Jančuru z trasy Bratislava - Košice.

"RegioJet si vybral iba ziskové hrozienka"

Jančura obvinil šéfa SNS, že dôvodom odchodu k 31. januáru je politické rozhodnutie a nátlak Andreja Danka.

Rozhodnutím stiahnuť štáte IC vlaky z tejto trasy, ktoré prišlo v minulosti, dostal súkromník k dispozícii absolútny monopol. Vybral si iba ziskové hrozienka. Slovensko nepotrebuje takýchto špekulatívnych podnikateľov, ktorí to, čo nie je až tak lukratívne nechajú na štát a vyberú si vopred iba istý zisk a profit,“ píše sa v reakcii predsedu parlamentu Andreja Danka, ktorú uverejnil na stránke sns.sk.

Danko sa ostro ohradil voči vyjadreniu, že jeho strana vyzvala Regiojet, aby opustil Slovensko.

Je to rozhodnutie samotnej spoločnosti, nie Slovenskej vlády, nie Slovenskej republiky a už vôbec nie moje.“

Andrej Danko tesne pred voľbami na diskusnom fóre Hospodárskych novín vyhlásil, že neznáša žlté vlaky.

Slovenská národná strana sa nemôže a ani sa nebude prizerať na rozklad a demolovanie posledných štátnych činností. Práve naopak, to, čo na Slovensku máme si musíme chrániť,“ píše Danko v reakcii. 

Odkaz pre Jančuru

Jančura kritizuje najmä fakt, že jeho spoločnosť nemá dotované vlaky tak, ako je tomu v prípade štátnych IC vlakov.

Napriek tomu, že ministrom dopravy je nominant Most-Híd Arpád Érsek, tak je to podľa Jančuru práve Danko, ktorý riadi ministerstvo.

Dotácie dáva ako hlavnú podmienku toho, aby Regiojet z tejto trasy k 31. januáru napokon neodišiel.

Danko na toto Jančurove vyjadrenie reaguje tý, že ak český dopravca kritizuje podporu "našich vlastných vlakov," má ukázať jediného slovenského prepravcu, ktorý má v Česku také podmienky a monopol na prioritnej trase medzi dvoma najväčšími mestami v štáte, ako mal práve RegioJet.“

Danko ďalej dodáva, že štátne IC vlaky len vytvŕajú konkurenciu a teda zdravé konkurenčné prostredie.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.