11.01.2017, 17:17

Rokovania Jančuru so štátom stroskotali, RegioJet definitívne odchádza

Rozhodnutie prišlo po rokovaní ministra dopravy Arpáda Érseka so šéfom spoločnosti Radimom Jančurom, Regiojet odchádza z trate Bratislava - Košice.

Český prepravca RegioJet dnes definitívne potvrdil, že od 31. januára odchádza z kľúčovej trasy Bratislava - Košice. Toto rozhodnutie prišlo po rokovaní ministra dopravy Arpáda Érseka  so šéfom spoločnosti Radimom Jančurom, ktoré sa konalo v Čilistove.

Keďže požiadavka RegioJetu dotovať „žlté vlaky“ by znamenala ďalšie zaťaženie rozpočtu rezortu dopravy, minister Arpád Érsek tento návrh súkromného prepravcu neakceptoval, píše sa vo vyhlásení ministerstva.

RegioJet Érsekovi sľúbil, že nebude blokovať trate a umožní štátnemu dopravcovi zabezpečiť vlakovú dopravu na tejto trati. 

„Urobíme všetko pre to, aby cestujúca verejnosť nepocítila túto zmenu a na hlavnej železničnej trati bol dostatok miesta pre všetkých, ktorí chcú vlakom cestovať,“ povedal  minister dopravy a výstavby Arpád Érsek.

"Situácia je rovnaká"

Hovorca Regiojetu Aleš Ondrůj zároveň pre hnonline.sk potvrdil, že spoločnosť chystá rozšírenie spojení na trase Praha - Košice.

"Situácia je rovnaká. Nie je to reálne, aby boli splnené naše podmienky, takže k 31. januáru definitívne odchádzame z trati Bratislava - Košice. Je nám to veľmi ľúto," povedal pre hnonline.sk Ondrůj. 

Štát teraz musí podľa ministra zabezpečiť ľuďom možnosť, aby sa prepravili medzi Bratislavou a Košicami takou istou formou, ako cestovali doteraz.

Spoločnosť RegioJet v utorok 10. januára 2017 doručila Železniciam Slovenskej republiky oficiálne oznámenie o ukončení prevádzky šiestich rýchlikov RegioJet na linke Bratislava – Košice a späť k 31. januáru 2017," píše sa v stanovisku," ktoré pre hnonline.sk poskytla hovorkyňa ŽSR Martina Pavlíková.

Na trase do Komárno zostávajú

Ondrůj potvrdil, že RegioJet na trase Bratislava - Komárno zostáva.

Šéf Regiojetu Jančura viní z odchodu politický nátlak zo strany Andreja Danka. „Po politickom rozhodnutí opäť zaviesť IC vlaky ZSSK žiaľ nie je na trhu kvôli cestovnému zadarmo v dotovaných rýchlikoch dostatok platiacich cestujúcich na to, aby sa vedeli komerčné nedotované vlaky vo vnútroštátnej doprave na Slovensku uživiť,“ píše sa vo vyhlásení RegioJetu.

Danko sa ostro ohradil voči vyjadreniu, že jeho strana vyzvala Regiojet, aby opustil Slovensko.

Je to rozhodnutie samotnej spoločnosti, nie Slovenskej vlády, nie Slovenskej republiky a už vôbec nie moje.“

Andrej Danko tesne pred voľbami na diskusnom fóre Hospodárskych novín vyhlásil, že neznáša žlté vlaky.

Slovenská národná strana sa nemôže a ani sa nebude prizerať na rozklad a demolovanie posledných štátnych činností. Práve naopak, to, čo na Slovensku máme si musíme chrániť,“ píše Danko v reakcii.