03.04.2017, 00:00

Firmy riešia generačnú výmenu

Deti často hľadajú iné možnosti zabezpečenia budúcnosti, než je práca vo firme rodičov.

Finalisti ceny Petra Slavomíra Kompiša vidia ohrozenie rodinných firiem v tom, že mladá generácia nemá veľký záujem preberať podnikanie po rodičoch.
Zdroj: Peter Mayer

Na trh nosia vlastné meno a tvár. Rodinné firmy dnes na Slovensku zamestnávajú tisíce ľudí, štátu odvádzajú na daniach milióny eur. Zakladatelia rodinných podnikov však po rokoch budovania značky čelia otázke generačnej výmeny. Pod Tatrami sa tak deje prvý raz od zamatovej revolúcie. Na to, ako úspešne zvládnuť transformačný skok pri prechode biznisu z pokolenia na pokolenie, ponúka štát pomocnú ruku. „Ak rodina nenájde nástupníkov vo vlastných radoch alebo napríklad v prípade krízových situácií, kým sa uchytí nová vlna rodinných príslušníkov, ponúka štát podporný nástroj vo forme poradenstva od nezávislých konzultačných firiem,“ povedal tajomník rezortu hospodárstva Rastislav Chovanec na diskusnom fóre Hospodárskych novín HNClub Rodinné firmy: Zraniteľný sektor ekonomiky. Novú službu pre podnikateľov zavádza ministerstvo hospodárstva od začiatku júla. Externé rady a skúsenosti na náklady štátu majú pomôcť rodinným firmám predísť chybám, ktoré už pred nimi spravili iní.

Strašiak: výmena vedenia
Štát môže pomôcť napríklad správnym ocenením aktív pri predaji investorom alebo prípravou strategických rozvojových plánov dovtedy, kým opraty rodinného biznisu chytia do rúk nástupníci z prostredia rodiny. „Firmu som budoval s tým, aby sa v nej našlo miesto pre mojich synov a aby po nás niečo ostalo. Takmer všetky svetové značky mali

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.