19.04.2017, 00:00

Slováci si obľúbili nakupovanie na portáloch. Míňajú podstatne viac

Zľavové portály vidia výrazný nárast nákupu najmä na cestovanie.

sociálne siete, počítač, internet
Zdroj: Reuters

Slováci si čím ďalej, tým viac doprajú a hoci radi nakupujú v zľavách, míňajú na jeden nákup podstatne viac ako pred niekoľkými rokmi. Vyplýva to z prieskumu vyhľadávača zliav Odpadnes.sk, podľa ktorého priemerná cena nákupu na zľavových portáloch od roku 2012 vzrástla o 20 percent. Namiesto spotrebného tovaru si zákazníci doprajú radšej dovolenku s vyšším štandardom, wellness, masáže, ale nárast portál zaznamenal aj pri plastických operáciách.
Pomer cena/kvalita
Z prieskumu vyplýva, že kým pred piatimi rokmi Slováci minuli na nákup cez internet so zľavou priemerne 44 eur, dnes je to približne 53 eur. Jednotlivé portály však hlásia aj výraznejšie nárasty, ktoré ťahajú najmä pobyty, ale i luxusnejšie produkty. „V dlhodobom horizonte rastie záujem o zľavy na rôzne operácie. Či už je to operácia očí, či dokonca plastiky,“ konštatuje Ľubomír Varga, Digital manager pre Odpadnes.sk.
Jeho slová potvrdzuje aj najväčší zľavový predajca ZľavaDňa.sk „Práve posun k pobytom a luxusnejším produktom spôsobil nárast priemernej ceny. Dnes predávame aj operáciu očí za viac ako tisíc eur a predáva sa dobre,“ tvrdí Svetlana Tarageľová, riaditeľka ZľavaDňa. Portál zaznamenal za posledných päť rokov zvýšenie priemernej ceny nákupu o 170 percent.
Podľa Tarageľovej je dôvodom najmä to, že zákazníkom už nezáleží na

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.