21.04.2017, 00:00

Záujem o poštu klesá, láka na BalíkoBoxy

Firmy núkajú nové možnosti doručovania zásielok. Bojujú o zákazníkov.

Pošta (ilustračné foto)

Ak čakáte balík od Slovenskej pošty a nestíhate otváracie hodiny jej pobočiek, od tohto mesiaca ponúka spoločnosť novú možnosť. Nonstop prístupné BalíkoBoxy, ktoré umožňujú klientom vybrať balík kedykoľvek počas dňa, majú nalákať nových zákazníkov a zalepiť tak dieru v príjmoch, ktorú spôsobuje klesajúci záujem o jej služby. Samotný koncept však na Slovensku nový nie je. Pred štyrmi rokmi ho spustila už doručovateľská firma Slovak Parcel Service. Spoločnosť DHL zas nedávno začala spoluprácu s pumpami OMV, kde zaviedla DHL pointy s možnosťou balík aj odoslať.


Tržby každý rok klesajú
Záujem o posielanie listov a balíkov klasickým spôsobom, prostredníctvom pošty, sa každý rok znižuje. V roku 2010 dosahovali tržby Slovenskej pošty takmer 306 miliónov eur, v roku 2015 to už bolo len 290 miliónov eur. Napriek vysokým stratám v roku 2010, ktoré klesli až na –11 miliónov, však pošta dosiahla v roku 2015 zisk dva milióny. Len na porovnanie, v roku 2005 firma vykazovala zárobky viac ako 17 miliónov.

Upadajúci záujem sa snaží pošta zvýšiť novými možnosťami. „S cieľom nahradiť tento výpadok a prinášať klientom moderné služby sa Slovenská pošta snaží prispôsobovať potrebám zákazníkov poskytovaním doplnkových poštových i nepoštových služieb,“ objasňuje hovorkyňa Slovenskej pošty Martina Macková. V posledných rokoch priniesla takzvanú poštovú kartu, s ktorou sa dá bezhotovostne platiť v pobočkách firmy, zbierať body, odštartovala projekt mobilného operátora 4ka, rozšírila služby poistenia, zavádza aj elektronické oznamovanie zásielok pre klientov.

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.