21.04.2017, 00:00

Za matematickú chybu chce Rapid od NBS 62 miliónov

Samotná poisťovňa pritom čelí žalobám od advokátov i spotrebiteľského združenia.

Guvernér NBS Jozef Makúch. Snímka: TASR/Pavel Neubauer
Zdroj: TASR/Pavel Neubauer

Klientom Rapid lifu zrejme neostáva iná možnosť než sa súdiť. Vyplýva to z vyjadrení Národnej banky Slovenska i samotnej poisťovne, voči ktorej eviduje regulátor zvýšený počet sťažností. Týkajú sa nevyplatených plnení či odkupných hodnôt. NBS však dodáva, že nevie finančníkom nariadiť, aby platili a v konkrétnom prípade poistenke odporučila, aby sa obrátila na súd.


Chcú peniaze pre klientov
„Ak klientka má pocit, že bola poškodená, vždy sa môže obrátiť na súd,“ reaguje aj hovorca poisťovne Marek Hitka s tým, že konkrétny prípad nepozná, no rozsudok budú rešpektovať. Sami pritom žiadajú odškodné od štátu v zastúpení NBS. „Tie peniaze potrebujeme, aby sme mohli vyplatiť klientov,“ vysvetľuje. Aj s príslušenstvom mal sporný dlh aktuálne narásť na 62 miliónov. V prípade ide o nesprávne stanovú výšku poistného a technických rezerv, ktorú si vypočítala poisťovňa sama v roku 1995 a odobrilo ju ministerstvo financií. Až v roku 2007 spochybnila výpočet práve NBS. Znalecký posudok z roku 2008 hovorí o 32 miliónoch, zvyšok sú úroky.


Poisťovňa sa odvoláva na rozsudok okresného súdu, potvrdený krajom, ktorý hovorí o vzniku škody v súvislosti s neprávnym úradným postupom a žalovaný štát má v spore zastupovať práve NBS. Rozsudok je však „medzitýmny“, čo znamená, že povinnosť na

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.