Najväčšia juhokórejská automobilka Hyundai Motor plánuje v Číne otvoriť svoje prvé propagačné centrum, takzvané motorstudio, a uvažuje aj o montáži niektorého z modelov luxusného sedanu Genesis. Uviedla to dnes agentúra Reuters s odvolaním sa na zdroj oboznámený s týmto zámerom automobilky.
Cieľom týchto krokov je zmeniť pohľad čínskych zákazníkov na značku, ktorá je s v tejto krajine vnímaná ako druhoradý výrobca taxíkov.
Širšie problémy
Hyundai a jeho filiálka Kia boli ešte pred nedávnom tretím zahraničným výrobcom osobných vozidiel na čínskom trhu, v poslednej dobe tam však obe firmy silne utrpeli protikórejskými náladami, vrátane výziev na bojkot, kvôli umiestneniu amerického protiraketového štítu THAAD na juhokórejskom území, ktorý má byť zameraný proti jadrovej hrozbe zo Severnej Kórey.
Najväčší svetový automobilový trh sa na zahraničnom predaji oboch kórejských výrobcov podieľa viac ako štvrtinou.
Podľa analytikov oslovených agentúrou Reuters však diplomatické spory maskujú širšie problémy juhokórejských automobiliek v Číne. Najmä ide o zlé povedomie o značke a silnú konkurenciu lacnejších SUV miestnych výrobcov. Hyundai v Číne patrí medzi značky, ktoré nemajú jasnú identitu.
Klesajúci podiel
Podiel automobiliek Hyundai/Kia na čínskom trhu sa v minulom roku znížil na 8,1 percenta, a bol tak najnižší za osem rokov. Tento rok sa očakáva ďalší prepad na päť percent.
Hyundai preto v septembri otvorí svoje prvé motorstudio v Pekingu. Nebude v ňom ale vystavovať automobily, ide čisto o propagáciu značky, uviedol predstaviteľ juhokórejskej firmy v rozhovore s agentúrou Reuters.
Tri podobné centrá má automobilka v Soule a jedno v Moskve. Jeho výstavba bola naplánovaná už pred vypuknutím napätia okolo THAAD, teraz sa však jeho výstavba stala zásadným prvkom stratégie juhokórejskej automobilky na obnovení pozície na čínskom trhu.
Napäté vzťahy
Hyundai takisto uvažuje o montáži niektorého z modelov radu Genesis v Číne, zatiaľ z komponentov dovezených z Južnej Kórey. Zatiaľ ešte nerozhodol, ktoré z modelov to budú. V minulom roku v Číne predal 74 sedanov Genesis, zatiaľ čo v roku 2015 to bolo 1 016.
Hyundai a ďalšie juhokórejské firmy pociťujú od konca februára čínsku nespokojnosť s vybudovaním amerického protiraketového štítu THAAD na juhokórejskom území, ktorý má byť zameraný proti jadrovej hrozbe zo Severnej Kórey.
Čína sa totiž obáva, že systém bude sledovať aj jej vojenské aktivity. Čínske ministerstvo cestovného ruchu nariadilo predajcom zájazdov, aby prestali ponúkať cesty do Južnej Kórey, a štátne médiá vyzvali na bojkot juhokórejských výrobkov.