16.06.2017, 17:44

Dočasná stanica v Bratislave by mala vyzerať lepšie ako súčasná. Pozrite si jej vizualizácie

HB Reavis už v máji spustil výstavbu projektu Stanica Nivy, ktorý má celkovo stáť 345 miliónov eur.

Dočasná stanica v Bratislave by mala vyzerať lepšie ako súčasná. Pozrite si jej vizualizácie
Zdroj: HB Reavis

Výstavba novej autobusovej stanice v bratislavskom Ružinove, v lokalite Nivy, sa od júla tohto roka nezačne. Developera HB Reavis totiž zastihli komplikácie v povoľovacom procese v rámci stavby dočasnej stanice na Bottovej ulici.

Projekt za 345 miliónov eur

"Veríme, že sa nám podarí ku koncu leta dať dočasnú stanicu do prevádzky a urobíme všetko pre to, aby sme v tomto termíne mohli začať aj s výstavbou novej autobusovej stanice, ktorá má byť ukončená v roku 2020," uviedol Jakuba Gossanyi, Head of Development HB Reavis Slovakia.

Na výstavbu novej autobusovej stanice už má developer právoplatné stavebné povolenie, musí však zabezpečiť presun súčasnej stanice do náhradných priestorov bývalého centra Bottova. “V čase výstavby novej autobusovej stanice budú môcť cestujúci využívať služby náhradnej stanice na Bottovej ulici, ktorá plnohodnotne nahradí funkciu tej súčasnej. Centrum Bottova počas výstavby v plnej miere nahradí potrebné kapacity, teda s adekvátnym počtom nástupíšť a kvalitných služieb. Samozrejmosťou sú stánky s občerstvením, odkladisko batožín či taxislužby.” vysvetlil Gossanyi.

Vizualizácie náhradnej stanice na Bottovej ulici si pozrite v galérii:

​HB Reavis už v máji spustil výstavbu projektu Stanica Nivy, ktorý má celkovo stáť 345 miliónov eur. Ako prvú začal budovať administratívnu vežu Nivy Tower. Do obnovy dopravnej a technickej infraštruktúry v okolí plánuje investovať 24 miliónov eur.

Developer čaká na rozhodnutie štátu

Developer totiž chystá kompletnú obnovu ulice Mlynské nivy. Naďalej však rieši s dotknutými úradmi jej uzavretie pre dopravu v rôznych časových rámcoch. Uvažuje sa nad kompletným uzavretím pre dopravu s odhadom na 14 mesiacov alebo nad postupnými obmedzovaniami dopravy v rozsahu 36 mesiacov. „Z nášho pohľadu je najpraktickejším riešením uzavretie dopravy na 14 mesiacov, nie to postupné 36-mesačné, ktoré sa bude každé dva až tri týždne meniť,“ uviedla hovorkyňa developera Martina Jamrichová..

Investor sa v marci rozhodol požiadať štát o udelenie štatútu významnej investície, ktorého súčasťou je aj návrh dopravného odľahčenia zóny a širšieho okolia. Štatút môže podľa HB Reavis priniesť zrýchlenie administratívnych procesov pri budovaní novej štvrte. O udelenie štatútu žiadal pre skupinu projektov v zóne Nivy a v Petržalke. "Súčasťou tejto žiadosti je aj doplnkové dopravné riešenie. Celkovo sa tá investícia blíži k jednej miliarde eur," spresnila Jamrichová.

Na rozhodnutie štátu developer stále ešte čaká. Podpredseda vlády pre investície a informatizáciu Peter Pellegrini (Smer-SD) v máji pre TASR uviedol, že štát sa k tejto žiadosti vyjadrí do konca júna.

Za doplnkové dopravné riešenie považuje HB Reavis vybudovanie lanovky cez Dunaj, ktorá by spojila lokalitu Nivy s mestskou časťou Petržalka. Podľa odhadov by jej vybudovanie malo stáť okolo 50 miliónov eur. Developer navrhuje aj vybudovanie veľkokapacitného parkovacieho domu za 30 miliónov eur v Petržalke, ktorý by bol napojený na lanovku. Či sa do týchto projektov investor napokon pustí, ukáže podľa neho až stanovisko štátu k jeho žiadosti o udelenie štatútu významnej investície.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.