14.07.2017, 00:00

Miniobchvat Prešova prišiel s dvojročným oneskorením

Analytici tvrdia, že otvorený úsek situáciu nevyrieši, fungovať bude až s vybudovaním D1 a R4.

robotník, obchvat, diaľnice
Zdroj: TASR

Som veľmi rád, že dnes môžeme spoločne povedať, že sme na konci tejto dlhej cesty – poznamenal včera štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček. Strihal totiž pásku na malom obchvate Prešova, ktorý meškal dva roky. To vyústilo v posledných mesiacoch do protestov Prešovčanov za výstavbu diaľnic v regióne. HN vám prinášajú odpovede na najdôležitejšie otázky.

1. Prečo prieťah meškal?
Malý štvorkilometrový obchvat sa začal stavať v roku 2012. Hotový mal byť už v lete 2015. Staviteľ – firma Hant – svojho času zdôvodňoval meškanie neskorým odovzdaním staveniska zo strany Slovenskej správy ciest aj tým, že firme cestári neboli nápomocní. Malo ísť o pokyny, ako zabezpečiť cestu proti povodniam. Ministerstvo dopravy aj správa ciest to popreli. Cestárom došla trpezlivosť v októbri 2015 a s firmou ukončili spoluprácu. „Dôvodom odstúpenia od zmluvy s pôvodným zhotoviteľom bola jeho neschopnosť plniť si záväzky vyplývajúce zo zmluvy o dielo, ako aj jeho finančná neschopnosť plniť si záväzky voči svojim partnerom,“ tvrdí hovorkyňa správy ciest Lucia Karelová. Následne vyhlásilo mesto Prešov mimoriadny stav, nasledovalo priame rokovacie konanie a stavbu prevzal Doprastav. Prieťah mal dokončiť do marca tohto roku. Ale nestihol to. Pokutu však nedostane, lebo cestári firme predĺžili termíny. Dôvodom bola „zmena výšky hladiny 100-ročnej vody tokov riek T

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.