17.07.2017, 00:00

Na špičku mi pomohol ultramaratón

Majiteľ spoločnosti CWA Group a luxemburský EY podnikateľ roka Claude Wagner pre HN.

Claude Wagner (so zástupkyňami spoločnosti EY) spojil vo svojej firme vášeň pre šport a podnikanie.
Zdroj: EY

Dobre poznám stavebný sektor, ktorý je veľmi tvrdý a vládne v ňom veľká konkurencia, hovorí Wagner.

Okrem podnikania ste známy svojimi extrémnymi športovými výkonmi. Pomohol vám práve šport pri prekonávaní prekážok v biznise?
Určite áno. Mám za sebou niekoľko ultramaratónov a ďalších extrémnych behov. Vlastnosti, ktoré pri zdolávaní týchto podujatí potrebujete, sa dajú pomerne dobre porovnať s kvalitami nevyhnutnými pre úspešného podnikateľa. Aby ste mohli viesť dobrý biznis, musíte mať predovšetkým vášeň pre to, čo robíte. Potrebujete byť vytrvalý a schopný ubehnúť aj kilometre navyše, než je nevyhnutné. A hlavne musíte pokračovať vo svojom začatom úsilí, aj keď je to často náročné a neraz možno uvažujete nad tým, že sa vzdáte. Musíte však bežať ďalej až dovtedy, kým sa nedostanete tam, kam máte namierené. Možno občas budete musieť prispôsobiť svoju rýchlosť či upraviť trasu, po ktorej bežíte. Napokon však dosiahnete koniec a prekročíte cieľovú pásku. Presne o tom je aj podnikanie.

Dnes ste majiteľom viac ako 20 spoločností s rôznym zameraním – od stavebníctva až po šport. Ktorý segment je pre vás absolútnou prioritou?
Veľkú väčšinu mojich podnikateľských aktivít tvorí maloobchod. Máme množstvo rôznych značiek, ktoré sú zastrešené tromi hlavnými piliermi. Prvým z nich je stavebníctvo, ktorý predstavuje najväčšiu časť mojich aktivít. Druhým je sieť obchodov Urob si sám a tretím pilierom je šport, ktorý je zároveň mojou vášňou. Takže svoj koníček som rozvinul do pomerne úspešného biznisu, keďže patríme medzi lídrov nielen v Luxembursku, ale v celom regióne. A ja sa všetky tieto tri oblasti snažím viesť v rámci jednej skupiny.

Ako vôbec tieto tri rozdielne segmenty idú dohromady?
Predovšetkým dobre poznám stavebný sektor, ktorý je veľmi tvrdý a vládne v ňom veľká konkurencia. Skúsenosti z neho nám pomáhajú prijímať správne rozhodnutia v segmente Urob si sám a športe. Práve šport mi pritom umožňuje poznať obchod aj z druhej, súkromnej stránky. Niekedy je totiž nevyhnutné rozprávať sa a jednať nielen s profesionálmi, ale aj súkromnými osobami, aby ste biznis lepšie pochopili.f

Čo tvorí podstatu vášho stavebného biznisu?
My nestaviame budovy, výlučne maloobchodne predávame stavebné materiály. Veľkým spoločnostiam, ale aj súkromným osobám predávame drevo, cement, betónové bloky, zeminu či ďalšie materiály pre záhradu, strechu, na stavby či rekonštrukcie. Zároveň sme dodávateľmi materiálov pre najväčšie stavebné spoločnosti v Luxembursku, Belgicku, Francúzsku a Nemecku.

Ostatné tovary predávate iba v Luxembursku, alebo aj v zahraničí?
Podľa toho, akú mám na daný tovar licenciu. Máme napríklad úzko špecializovanú americkú značku bicyklov S-Cape. Rozhodne patrí medzi tri top značky na svete. Môžeme ju však predávať iba v Luxembursku. Iné značky zase môžete nájsť v našich obchodoch nielen doma, ale aj v pohraničných oblastiach Belgicka či Francúzska. Podobne je to aj s niektorými ďalšími artiklami. Na niektoré značky nábytku či kuchýň máme licenciu iba pre Luxembursko, na iné aj v okolitých krajinách.

Plánujete expandovať aj na ďalšie trhy?
Samozrejme, chystáme sa ísť ďalej za hranice. Som totiž presvedčený, že je vždy lepšie čeliť konkurencii na jej vlastnej pôde a zastaviť ju skôr, než ona príde za vami a vstúpi na váš

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.