18.07.2017, 00:00

Pivovarníci sa dostali na vrchol rebríčka zisku. Môže za to šport

Potravinári zaznamenali úspešný rok. Najviac zo ziskov si ukrojili výrobcovia obľúbeného alkoholického nápoja.

pivo
Zdroj: Reuters

Pivári spôsobili vlani v potravinárstve poriadnu búrku. Z celkového minuloročného zisku 172,3 milióna eur si v tomto odvetví odkrojili najväčší kus – 44 miliónov eur. Udialo sa to aj napriek tomu, že produkcia v roku 2016 mierne klesla na úroveň 2,3 milióna hektolitrov, čo bolo asi o stotisíc menej ako rok predtým. Oproti roku 2015 sa im podarilo predbehnúť výrobcov korenín, čajov či káv, ktorí mali zisk vo výške 27,4 milióna eur. Pivári vtedy skončili v tesnom závese s viac ako 25 miliónmi eur. Teraz sa však karta obrátila.

Športom za alkohol
Za vyššie zisky môžu pivovarníci vďačiť aj tomu, že sa Slováci pozerali v uplynulom roku na dno pivného krígľa častejšie. „O kvalite a obľube piva svedčí aj jeho spotreba 73 litrov na hlavu za rok, ktorá radí Slovákov k národom so silnou pivnou kultúrou,“ vysvetľuje projektová manažérka Slovenského združenia výrobcov piva a sladu Martina Habesová. Medzi najpopulárnejšie patrila klasická desiatka, ale aj ochutené radlery, cidery a pivá s vyššou stupňovitosťou.

K stúpajúcim číslam pomohla, paradoxne, fyzická aktivita. Tú však našinci nevykonávali, ale

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.