Väčšina príjmov Facebooku (na snímke zakladateľ Mark Zuckerberg) pochádza z reklamy.TASR
Americké vydavateľstvá na čele s Washington Post a Wall Street Journal chcú úniu proti Googlu a Facebooku. Zisky z digitálnej inzercie unikajú aj na Slovensku.
Silní technologickí hráči Google a Facebook spôsobujú mnohým vydavateľským domom vrásky na čele. Americké médiá už minulý týždeň oznámili, že sa spoja a vytvoria úniu, aby na tamojšom trhu vyjednali lepšie podmienky v reklame. Zo ziskov im totiž vo veľkej miere Google aj Facebook ukrajujú. S podobnými problémami bojujú aj slovenskí vydavatelia, ktorý zvažujú, aké kroky podniknú. „Podporujeme snahu o uzákonenie takzvanej EU Publisher´s right v rámci pripravovanej novely článku 11 návrhu Copyright proposal, ktoré môže byť prínosom pre ochranu práv vydavateľov a nimi vytvoreného obsahu publikovaného v digitálnom prostredí,“ vysvetľuje pre HN Eva Pauliaková z Asociácie vydavateľov tlače.Pripomína, že vzhľadom na veľkosť nášho trhu je výhodnejšie vyjednávať v európskom bloku, nie samostatne. ...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-03-27 15:48:52 - Feat.: - Title: Google bojuje proti porušovaniu pravidiel, zablokoval či odstránil viac ako päť a pol miliardy reklám
02 - Modified: 2024-03-27 14:02:06 - Feat.: - Title: Smartfónom od Googlu raketovo rastú predaje tam, kde kraľuje Apple
03 - Modified: 2024-03-25 11:47:06 - Feat.: - Title: Nedodržiavajú pravidlá. Európska komisia vyšetruje technologických gigantov Apple, Alphabet aj Meta
04 - Modified: 2024-03-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Je moratórium len fiktívne? Sú miesta, kde nemá moc
05 - Modified: 2024-03-20 08:31:38 - Feat.: - Title: Výsledok po piatich rokoch. Francúzsky protimonopolný úrad vymeral Googlu pokutu 250 miliónov eur