15.11.2017, 00:00

Svetoví bankári chcú byť online

Kto nemá Twitter, akoby ani nežil. Týmto heslom sa riadia najnovšie aj centrálne banky.

Guvernér Japonskej banky Haruhiko Kuroda, predsedníčka amerického Federálneho rezervného fondu Janet Yellenová a prezident Európskej centrálnej banky Mario Draghi sa stretli v auguste v americkom Jackson Hole.
Zdroj: Reuters

Štyristotisíc followerov, desaťtisíc tweetov. Takýmto výsledkom disponuje Európska centrálna banka na Twitteri. Na Slovensku má toľko sledovateľov len populárny a známy youtuber Gogo. Účet banky pod vedením Maria Draghiho obsahuje nielen novinky, ale aj odkazy na konferencie, stretnutia, a takisto aj priame vyjadrenia.


Zdieľajú informácie o svojej činnosti
Ešte pred pár rokmi by ste asi márne hľadali informácie o akýchkoľvek centrálnych bankách. Finančné inštitúcie boli zahalené pláštikom tajomstva. Nielen banky neposkytovali informácie, ale ani samotní ľudia nedokázali rozlúštiť ich jazyk. „Komunikácia centrálnych bánk sa za ostatné obdobie stala výrazne transparentnejšia. Preto je nevyhnutné tento nástroj podrobiť diskusii a štúdiám ako všetky ostatné, aby sa využíval čo najefektívnejšie,“ uviedol hlavný ekonóm VÚB banky Andrej Arady. Ako osloviť ľudí aj náročnejšou témou, vie i Draghi, riaditeľ Európskej centrálnej banky. Príkladom, keď slová môžu zavážiť rovnako ako činy, je jeho slávny výrok z leta 2012. Draghi vtedy povedal, že Európska centrálna banka „spraví všetko, čo bude treba“, aby zachránila euro. Jeho slová upokojili nervózne finančné trhy a výnosy na dlhopisoch krajín periférie následne klesali.


Kvarteto vo Frankfurte
Ostatné banky tiež „žijú“ v 21. storočí, a preto ich profily takisto nájdete na sociálnych sieťach. Takže každá z tých svetových má vlastné konto aj tam. Ako najlepšie komunikovať s verejnosťou, diskutovali včera najsilnejší vládcovia bánk v nemeckom Frankfurte. „Najlepšia komunikácia je tá, keď používame priame slová,“ povedal na stretnutí predseda Bank of Japan Harukiho Kuroda. Draghi sa pridal s tvrdením, že

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.