StoryEditor

Súkromným vlakom otvoríme trate až o rok

28.09.2017, 00:00
Únia od nás žiada viac konkurencie. Štát sa však s tendrami neponáhľa.

V železničnej dopravy musí prítomná konkurencia. To je predstava Európskej komisie, ktorá tlačí vlády do liberalizácie a odstránenia monopolu štátnych dopravných firiem. Na Slovensku sa pôvodne mali začať verejné tendre na poskytovateľov železničnej prepravy, na už existujúcich tratiach, ešte v roku 2015. Súťaž na trať Bratislava – Banská Bystrica však bola zrušená a podľa rezortu dopravy sa tento rok už žiadny tender nestihne. S liberalizáciou sa tak začne najskôr na budúci rok. „Chcem to pripraviť tak, aby sme na základe tohto modelu potom mohli ľahšie dávať ďalšie tra...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-06 10:39:51 - Feat.: - Title: Slovenské železnice výrazne zlepšili svoje hospodárenie. V minulom roku sa prehupli do zisku 02 - Modified: 2024-03-27 13:03:24 - Feat.: - Title: Ministerstvo dopravy chce obnoviť regionálne železničné spojenie s Maďarskom 03 - Modified: 2024-03-21 13:42:49 - Feat.: - Title: Slovenské železnice počas Veľkej noci zvýšia kapacitu IC vlakov a posilnia vlakové spojenia 04 - Modified: 2024-02-12 11:04:36 - Feat.: - Title: Konflikt na železniciach. Asociácia železničných dopravcov Slovenska vyzvala ŽSR k plneniu záväzkov 05 - Modified: 2024-02-08 14:07:12 - Feat.: - Title: "Situácia je kritická." Železnice trpia nedostatkom zamestnancov. Hrozí meškanie vlakov
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
18. máj 2024 06:02