StoryEditor

Reťazce menia receptúry potravín. Chcú menej cukru i soli

23.05.2019, 00:00

Tuzemské obchodné reťazce Lidl, Kaufland či Tesco menia receptúry potravín vlastných značiek. Znižujú podiel cukru, soli i tuku. Reagujú tak na rastúci záujem o zdravšie potraviny aj všeobecne na kritiku stravovacích návykov zo strany výživových poradcov. Česi konzumujú dvakrát viac cukru a trikrát viac soli, než by mali.

Ak máte v špajze minuloročné cereálie z Lidla a v mrazničke zmrzlinu, možno sa vám bude zdať, že chutia inak ako rovnaké výrobky s tohtoročným dátumom. Nie náhodou. Nemecký diskont začal vlani s plošnou inventúrou potravín vlastných značiek s cieľom znížiť do roku 2025 obsah cukru a soli v priemere o pätinu oproti roku 2018.

Receptúry v nasledujúcich rokoch prepíše pri tisícoch položiek privátnych značiek. Cukor a soľ v p...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-10 13:55:54 - Feat.: - Title: Nové výsledky reťazcov s potravinami: značka, ktorá stavila na online predaj, prekonala tradičného hráča 02 - Modified: 2024-05-10 15:30:00 - Feat.: - Title: Ceny cukru sa prudko otočili. Slovenskí obchodníci hlásia: Z tovaru sa stáva ťahák tejto sezóny 03 - Modified: 2024-05-11 12:30:00 - Feat.: - Title: Čoraz viac ľuďom sa v dospelosti objavuje alergia na potraviny. Čo sa to s nami deje a prečo je za tým aj prílišná hygiena? 04 - Modified: 2024-05-03 13:10:14 - Feat.: - Title: Potraviny sú drahšie na celom svete, najviac bolo zasiahnuté mäso 05 - Modified: 2024-05-04 22:00:00 - Feat.: - Title: Vajcia, zeleninu a už vôbec nie hydinové mäso: Ak vám zaleží na zdraví, tieto potraviny neohrievajte
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
13. máj 2024 09:02