Bolo nutné zdražovanie skipasov pred novou sezónou (skipas stojí o dve eurá viac ako vlani, pozn. red.)?
V prvom rade by som chcel zdôrazniť, že v prípade nákupu skipasov priamo cez e-shop na našej stránke, ceny zostali na minuloročnej úrovni. V každom prípade investície prinášajú záväzky a my musíme splácať úroky. Zostať na cenách, ktoré tu boli kedysi, nie je reálne. Cena je však odrazom hodnoty, ktorú návštevníkom ponúkame a veríme, že hodnota narástla viac ako cena.
Nebojíte sa, že ak si Bratislavčan porovná ceny v Alpách a v Jasnej, rozhodne sa pre Alpy?
Sme zmierení s tým, že Bratislavčania sa budú chodiť lyžovať do Stuhlecku. I keď dnes je drahší a poskytuje nižšiu pridanú hodnotu. Čo sa týka kilometrov zjazdoviek, infraštruktúry, investícií, ale aj celkovej atmosféry. Je to totiž stredisko pri diaľnici. Neodškriepiteľným faktom je, samozrejme, doprava. Ale aj keby sme mali diaľnicu priamo do Jasnej, časť ľudí vždy pôjde do Álp.
Ako si to vysvetľujete?
Časť klientely totiž potrebuje mať pocit, že je to napríklad Davos. Pre ľudí, ktorí nemajú takéto nároky, sú však tatranské strediská miestom, kde stretnú veľa známych, majú určitý sociálny vzťah. V Davose to nikdy nezažijú. Dokonca aj Poliaci sa v Tatrách stretávajú, keďže ich tam je veľa. Verím, že pre veľkú časť klientely sme aj preto zaujímavé stredisko.
Aj v porovnaní s Alpami?
Určite. Pred šiestimi či desiatimi rokmi naše strediská neboli akceptovateľné. Aby som to vysvetlil obrazne, vtedy sme boli akýsi Favorit, ktorý bol morálne aj technologicky zastaraný. Ľudia si povedali, že tam nebudú čakať trištvrte hodiny v rade na lanovku. Verím, že teraz sme akási Octavia, a pre veľkú časť klientely sme sa stali veľmi zaujímaví. O čom svedčí nárast návštevnosti v našich strediskách. Tento trend určite podporia aj tohtoročné investície. Celkovo sme tohto roku investovali do zlepšenia infraštruktúry 45 miliónov eur.
Platí nárast atraktivity aj pre zahra...
Zostáva vám 85% na dočítanie.