StoryEditor

Ako nami manipulujú obchodníci

28.01.2018, 20:10
Na nakupujúcich číhajú v predajniach mnohé nástrahy, ktoré ich nútia minúť viac, ako pôvodne chceli

Je známe, že kampane a reklamy obchodníkov majú svoj skrytý zmysel a spôsoby, ako čo najviac zapôsobiť na ľudí. Podprahové techniky predajcov však na nás číhajú aj vtedy, keď sme v obchodoch schovaní za vozíkmi a nákupnými taškami. Veľa kupujúcich o týchto technikách nevie. Pre predajcov sú práve títo ľudia vhodnou skupinou, ktorá vďaka tomu v obchode minie viac, ako pôvodne chcela.

Nejde pritom o žiadnu novinku. „Snaha zvýšiť predaj produktov v obchodoch ide ruka v ruke s trhovou formou ekonomiky. V nej ste na trhu ako predajca tlačený do nájdenia spôsobov, ktoré by vám umožnili ekonomicky prežiť. Tá tu bola vždy,“ vysvetľuje pre HN výskumný pracovník Patrik Pavlovský z Ústavu verejnej politiky. Podľa neho sa tieto techniky viac rozvinuli na začiatku 20. storočia so vznikom disciplíny vzťahov s verejnosťou, teda PR.


Na čo si teda dávať pozor pri nákupe a sú niektoré zľavy naozaj také výhodné, ako sa nás o tom snažia presvedčiť predajcovia?

1. Prečo musíme zvyčajne prejsť cez celý obchod?
Prišli ste do obchodu so zoznamom vopred spísaných vecí, ktoré potrebujete kúpiť. Zohnať rýchlo mlieko či pečivo, opustiť obchod a čo najskôr sa pustiť do rozrobených vecí vyzerá byť ako jednoduchá úloha. Opak je však niekedy pravdou. Mlieko je totiž na konci obchodu a vám nezostáva nič iné, len prejsť k nemu celú cestu v obkolesení množstva tovaru. V tom si spomeniete, že by sa vám zišli aj nejaké sladkosti. Táto káva je v akcii, tu je nejaká novinka, a tak namiesto mlieka odchádzate s plným košíkom neplánovane zakúpených vecí. Obchodníci chcú, aby sa ich zákazníci v obchode nevyznali, prípadne sa v ňom stratili. Preto aj samotné poradie produktov zvyknú pravidelne premieňať, aby ľudia so svojimi mapami regálov v hlave nemali šancu ich marketingovému ťahu uniknúť....

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-17 04:57:16 - Feat.: - Title: Huawei dal svojej vlakovej sérii meno Pura. Z troch modelov sa ku nám dostal nateraz jediný 02 - Modified: 2024-05-10 22:00:00 - Feat.: - Title: Európa chytená do čínskej pasce. Lacné autá tu značky predávajú aj dvakrát drahšie 03 - Modified: 2024-05-09 10:45:24 - Feat.: - Title: Ostrov a útočisko najbohatšieho piráta je na predaj. Záujemcovia si budú musieť siahnuť hlboko do vrecka 04 - Modified: 2024-05-07 06:00:00 - Feat.: - Title: Zaži japonský sen na vlastnej koži. V krajine je deväť miliónov prázdnych domov a pribúdajú ďalšie, má to bizarný dôvod 05 - Modified: 2024-05-06 22:00:00 - Feat.: - Title: Bezostyšné návraty ukazujú, že sme vo veku drzosti
menuLevel = 2, menuRoute = focus/publicistika, menuAlias = publicistika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
18. máj 2024 11:17