Mondeléz
StoryEditor

Modrá Fidorka končí. Rozhodli o tom zákazníci

05.04.2017, 10:15
Autor:
rmrm
Proti jej zrušeniu dokonca vznikla petícia. Nakoniec však išlo o prvoaprílový žart.

Po minuloročnom magnetickom obale, hranatom tvare či uhorkovej príchuti sa tohtoročná aprílová kampaň niesla v duchu celoročnej komunikácie „Vykotúľané rivalky“. Fidorka na slovenskom aj českom trhu oživila päť základných príchutí, ktoré si navzájom robia šibalstvá. Zároveň vyzvala fanúšikov, aby na stránke kampane hlasovali pre svoju obľúbenú príchuť. „Našim cieľom bolo aktivovať priaznivcov jednotlivých príchutí a overiť si, nakoľko k nám majú ľudia emočný vzťah a zároveň posilniť spojenie Fidorka – Vykotúľané šibalstvo – apríl,“ približuje Gabriela Bechynská, corporate affairs manager Mondeléz.

Týždeň pred prvým aprílom bolo hlasovanie za obľúbenú Fidorku ukončené a na Facebooku značka oznámila, že najmenej hlasov dostala modrá Fidorka s kokosovou náplňou, a že teda s najväčšou pravdepodobnosťou končí. Táto príchuť, podľa slov Gabriely Bechynskej, patrí dlhodobo k najpredávanejší a preto si na realizáciu aprílového žartu vybrali práve ju. „Zapojili sme niekoľko influencerov, ktorí na Instagrame vyjadrili smútok nad koncom modrej Fidorky s cieľom vytvoriť komunikačný buzz, čo sa aj podarilo. Wallpost na Facebooku nazbieral 6,3 tisíc interakcií, a z toho 1.750 komentárov, ktoré vo veľkej väčšine protestovali proti zrušeniu modrej Fidorky.“

Interne zároveň prišiel nápad urobiť proti zrušeniu modrej Fidorky petíciu a v tomto zmysle bola aj eskalácia kampane pripravená. Našiel sa však jeden akčný fanúšik, ktorý tento nápad „ukradol“ a pripravil petíciu sám. Tá do dnešného dňa nazbierala 494 podpisov.

V sobotu 1. apríla následne koniec modrej Fidorky odkomunikovala reklama a platené promo v online aj TV. Modrá Fidorka sa lúčila.

„Zo všetkých komunikačných kanálov sme fanúšikov odkazovali na microsite kampane, kde bol prvoaprílový žart odhalený s tým, že návštevníci stránky dostali vysvetlenie a ospravedlnenie, že sme so žartom začali už týždeň pred prvým aprílom, čo sme urobili v záujme väčšej uveriteľnosti žartu. Reakcie na aprílovú nachytávku boli hojné, pozitívne aj negatívne, ale nám šlo predovšetkým o to, aby sme v ľuďoch vzbudili záujem a možno ich aj trošku vyprovokovali,“ vysvetľuje Gabriela Bechynská.

Kampaň ešte len bude vyhodnotená, so záujmom a pozornosťou cieľovej skupiny je však značka spokojná. „Výsledky hlasovania, ktoré sme pre účel aprílu pozmenili, sú teraz dostupné v správnej podobe a ľudia môžu ďalej hlasovať o svoju obľúvenú príchuť. Kampaň „Vykotúľané rivalky” pokračuje a hlasy fanúšikov nakonec rozhodnú napríklad o tom, ktorá Fidorka bude mať v televízii silvestrovský „prezidentský“ prejav,“ dodáva Gabriela Bechynská.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
10. máj 2024 00:02