StoryEditor

PSA chce v Rusku druhú Trnavu

20.01.2008, 23:00

Automobilový koncern PSA Peugeot Citroën plánuje nasledovať čísla trnavskej výroby aj v Rusku, a to do rokov 2012 až 2013. Francúzska spoločnosť by tak mala pri plnej prevádzke na východe vyrábať až tristotisíc áut ročne.
Podľa šéfa spoločnosti Christiana Streiffa by sa zároveň mohlo rozhodnúť aj o možnej spolupráci s konkurenčnou spoločnosťou v prvej polovici tohto roka. "Chceme sa nateraz zamerať na stred trhu, prioritou pre nás budú autá strednej triedy," potvrdil Streiff. Dodal, že "prvotným záujmom spoločnosti v Rusku doteraz bolo nájsť správnu lokalitu, ktorá by zastupovala veľkú časť dodávateľov. V tomto štádiu nám pôjde najmä o pôsobenie na ruskom trhu, kam bude smerovať prvotná výroba. Vieme o možnej konkurencii, ale sme sebavedomí", argumentoval.
Predpokladanou lokalitou by mala byť už avizovaná oblasť mesta Kaluga pri Moskve. "Ide o veľmi centrálnu oblasť, ktorá nie je ďaleko od Západu a rovnako je logisticky blízko Moskvy," objasňuje Streiff. Novopostavený závod by tak mohol spustiť svoju prevádzku v roku 2010.
Partnerom v novom projekte PSA by podľa náznakov prezidenta spoločnosti mohla byť japonská automobilka Mitsubishi, ktorá nedávno požiadala Rusko o finančnú podporu pri výrobe áut a s ktorou francúzsky výrobca už spolupracuje v triedach SUV. "Nateraz je to predbežné, ale domyslite si," povedal Streiff.

Citroën C5 dokončujú vo francúzskom závode v Rennes. Nový model, asi tiež Citroën, by sa mal vyrábať aj v Trnave. Snímka: Profimedia.cz 

 

"Uvažujeme aj o pritiahnutí niektorých dodávateľov, ktorí by na ruský trh prišli spolu s nami." Ruský trh by mal podľa Streiffa vychádzať z predchádzajúcich skúseností zo závodov v Číne, Trnave a českom Kolíne. "Zanalyzujeme všetky tri produkcie a pre ruský trh vyberieme to najlepšie," dodal Streiff. Na projekte v Kaluge by sa tak mali podieľať aj ľudia z trnavského závodu, keďže automobilka plánuje v Rusku vytvoriť zmiešaný výrobný tím. "Naším najlepším konzultantom pre nový projekt je bývalý šéf trnavského závodu, ktorý ruský projekt pôvodne pripravoval. Výrobné linky sa však nanovo s novým modelom rozbehnú aj v Trnave, a to zrejme koncom tohto roku, na plnú výrobu má fabrika nabehnúť v roku 2010.
Streiff nateraz však nepotvrdil, o aký model pravdepodobne značky Citroën pôjde. "Trnava je naďalej pre nás optimálnym závodom. S produkciou v takomto štádiu chceme ísť čo najďalej, preto plná kapacita sa nateraz neplánuje. Vypláca sa to viac," uviedol Streiff. Trnavský závod v súčasnosti pritom produkuje zhruba 180-tisíc vozidiel ročne.
Projektu v Rusku však predchádza uvedenie dvoch nových modelov značiek Citroën aj Peugeot v triede LCV v španielskom výrobnom závode v meste Vigo. Nový Peugeot Partner a Citroën Berlingo sa dostanú na trhy v máji tohto roka, pričom automobilka plánuje ročne predať 300-tisíc áut týchto modelov. Do vývoja nových modelov spoločnosť so sídlom v Paríži investovala zhruba 660 miliónov eur. "Úžitkové vozidlá sa uchytili najmä v západnej Európe, kde ich predaj za posledných päť rokov stúpol o 15 percent," uviedol Jean-Phillipe Collin, generálny riaditeľ Peugeotu, kým v triede osobných áut značka eviduje len dvaapolpercentný rast.
"S týmito úžitkovými vozidlami si posilňujeme naše prvenstvo v tejto kategórii, ktorá je rýchlo rastúca. Aj preto je pre nás dôležité investovať do ďalšieho vývoja," dodal Streiff.
Odpoveďou na súčasné snahy spoločnosti PSA má byť však aj nový model francúzskeho rivala automobilky Renault. Tá nasledujúci mesiac plánuje uviesť nový model takisto v triede LCV. Spoločnosť má v tejto kategórii 16-percentný podiel na trhu, kým Peugeot vlaňajšok ukončil s 18,8 percenta. V najbližších troch rokoch uvedie PSA Peugeot Citroën až 29 nových modelov.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
27. apríl 2024 06:06