StoryEditor

„Bankovanie“ cez mobil? Najčastejšie súvisí s platením. Aj s hľadaním bankomatov

19.12.2014, 15:04
Autor:
red, runred, run
Doba mobilného a internetového bankovníctva prináša čoraz viac transakcií mimo bánk. Našinec si zatiaľ cez mobil hlavne kontroluje zostatok na účte.

Viete, ktoré sú najčastejšie využívané funkcie, mobilné scenáre alebo mobilné zvyky klientov? Z výskumu agentúry IPSOS vyplynulo, že až 56 percent obyvateľov Slovenska, ktorí používajú internet, vie presne povedať, čo je to mobilné bankovníctvo. Ďalších 39 percent o ňom aspoň vie, ale nie úplne konkrétne. V súčasnosti mobilné bankovníctvo využíva necelá tretina respondentov (31 percent).

Čo si zákazníci zisťujú cez aplikácie najčastejšie? Ľudia si z mobilu prajú zistiť hlavne zostatok na účte, chcú zadávať platby a taktiež mať možnosť skontrolovať si históriu platieb. Ďalej sa zaujímajú o vyhľadanie najbližšieho bankomatu alebo pobočky banky, prípadne chcú previesť peniaze prostredníctvom mobilného čísla.

Výber bez poplatku

Prieskum si dala urobiť banka mBank, ktorá je momentálne najväčšou a najskúsenejšou bankou so samoobslužným modelom v strednej Európe. Za sedem rokov pôsobenia na českom a slovenskom trhu sa jej klientska základňa rozrástla na 728-tisíc klientov.
Jedným zo zistení bolo, že klienti chcú mať možnosť prístupu k svojim peniazom, pokiaľ možno bez poplatkov. Preto mBank v budúcom roku rozšíri svoje služby o možnosť mať jeden výber z akéhokoľvek bankomatu na našom území mesačne bez poplatku. Za istých podmienok v používaní platobnej karty potom môžu klienti získať bezplatne až ďalšie tri výbery.

Dva druhy spotrebiteľov

„Ďalším pozoruhodným zistením v prieskume bolo, že v klientskej základni existujú dve veľké skupiny,“ hovorí Michal Pokluda, riaditeľ produktu a segmentu mBank. Jedna, ako vysvetľuje, aktívne využíva služby banky, posiela peniaze, platí kartou v obchodoch alebo na internete. Klienti z druhej skupiny využívajú banku takmer výlučne na internetové transakcie. „Pre uľahčenie situácie sme sa u nás rozhodli dávať platobnú kartu iba ako voliteľnú súčasť bankových služieb. Ten, kto platobnú kartu používa, ju bude mať stále zadarmo,“ dodáva riaditeľ.

Na čo najviac využívame mobilné bankovníctvo

Zistenie stavu účtu 89 %

Prevod peňazí 69 %

Kontrola histórie platieb 55 %

Trvalý príkaz 32 %

Vyhľadanie bankomatu 21 %

Zdroj: IPSOS ASI 2014

01 - Modified: 2024-05-16 10:17:30 - Feat.: - Title: Odkiaľ sa vzali peniaze? To, čo nás učili v škole, bola len rozprávka. Takto to bolo v skutočnosti 02 - Modified: 2024-05-14 11:00:00 - Feat.: - Title: Študentke na účet omylom poslali 700-tisíc eur. Peniaze míňala na veľké párty či nový iPhone, nakoniec skončila v putách 03 - Modified: 2024-05-07 15:04:17 - Feat.: - Title: Banka UniCredit chce zrýchliť redukciu expozície voči ruskému trhu. Tamojšia divízia zdvojnásobila zisk 04 - Modified: 2024-05-07 09:30:00 - Feat.: - Title: Dosť bolo chudoby. Rodina holandských miliardárov splatí dlhy tisícke domácností v núdzi 05 - Modified: 2024-05-04 12:27:44 - Feat.: - Title: Ozbrojené skupiny v Gaze ukradli z pobočiek banky 70 miliónov dolárov
menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
17. máj 2024 11:45