21.01.2015, 11:46

Predaj Zuno je pre našich klientov skvelá správa, hovorí šéf stratovej banky

Predaj Zuno je pre našich klientov skvelá správa, hovorí šéf stratovej banky

Kľúčom k úspechu online banky Zuno Bank mala byť expanzia do zahraničia. Tá však zlyhala a materská Raiffeisen stratovú banku predáva. "Zuno je stále vo fáze start-upu," hovorí šéf banky Peter Lakata. Klientov sa predaj nedotkne, naopak je potrebné ho vnímať ako "veľmi pozitívnu" správu, tvrdí Lakata.


Prečítajte si aj: Milionár Krúpa pre HN: Ja chcem kúpiť Zuno banku


Zuno bank je na trhu štyri roky. Prečo ešte nezarába a akú úlohu v tom zohral príchod nových bánk, ako je Air Bank či Equa Bank na český trh?

Strata, ktorá je pre každú mladú banku úplne normálna, vznikla priamo v počiatkoch kvôli neuskutočnenej expanzii do Poľska a Maďarska. Túto stratu síce rýchlo znižujeme, ale zostáva to otázkou strednodobého horizontu. Plán na rok 2014 sme splnili. Zuno je stále vo fáze start-upu založeného na centralizovanom a nízkonákladovom online modeli. Efektívnosť takéhoto modelu je ťažké dosiahnuť v krátkodobom horizonte, na dvoch trhoch, vo vysoko konkurenčnom trhovom prostredí. Preto je pre nás predaj inému investorovi veľkou šancou. Konkurenciou pre nás nie sú nové banky, ale naopak, tie veľké staré.

Prečo nedošlo k plánovanej expanzii na zahraničné trhy, do Poľska alebo Maďarska?

Príčinou bola zmena politicko-ekonomickej situácie v oboch krajinách. Aj napriek pôvodnému zámeru expandovať do viacerých krajín sa Zuno muselo adaptovať na vývoj bankového trhu v strednej a východnej Európe. Zamerali sme sa preto iba na Česko a Slovensko, kde sa aj vo vysoko konkurenčnom prostredí podarilo získať 250 tisíc klientov. Na ďalšiu expanziu bude šanca už s novým investorom.

Hovorí sa, že Zuno Bank málo zarába na úveroch, má nízky podiel pôžičiek.

Zuno sa naopak v oblasti úverov darí čoraz lepšie. Celková suma požičaných peňazí je 1,3 miliardy českých korún, 67 percent úverov bolo poskytnutých na slovensku, 33 percent v Českej republike. Byť schopný poskytovať úvery výlučne online je výzvou, ktorú sme prijali a naďalej sa v nej zlepšujeme.

Nestratili ste náskok pred mladou konkurenciou tým, že nemáte kamenné pobočky? Nie je to dnes niečo, čo vyžadujú aj klienti nízkonákladových bánk?

Je to náš pôvodný koncept, ktorý ale počítal s viacerými trhmi. Samozrejme, že to momentálne predstavuje limit, aj keď na druhej strane tým sme tiež jedineční. Zuno nie je len online banka, ale aj rozvojová investícia do digitálnej sféry, ktorá už od počiatku poskytuje ostatným bankám v skupine Raiffeisen cenné know-how.

Aký počet klientov a úroveň vkladov je optimálny, aby bola Zuno Bank životaschopná?

Záleží aj na kvalite klientov, nie len na ich počte. S plánovanou expanziou na nové trhy s novým investorom a rozšírením produktovej propozície by sa situácia mala výrazne zlepšiť. Nový majiteľ nám môže pomôcť ďalej rásť, pretože náš koncept predstavuje budúcnosť bankovníctva.

Čo predaj Zuno bank môže znamenať pre štvrť milióna klientov?

Môžem uistiť, že banka Zuno funguje normálne ďalej, vôbec nič sa nemení. Peniaze klientov sú, samozrejme, v bezpečí. Všetky služby, kampane, aktivity a projekty Zuno pokračujú. Predaj banky inému majiteľovi, čo je potrebné vnímať ako veľmi pozitívnu správu, sa ich nijako nedotkne.

Zdroj: iDnes.cz

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.