Americký výrobca elektrických áut Tesla prehĺbil v druhom štvrťroku stratu o 15 percent na 336 miliónov dolárov (284 miliónov eur). Jeho náklady vzrástli kvôli novým obchodom a príprave na predaj nového, lacnejšieho sedanu Model 3. Výsledky však prekonali očakávania analytikov a príjmy prudko rástli, uviedla spoločnosť v noci na dnes.
Očistená strata na akciu predstavovala 1,33 dolára. Analytici oslovení agentúrou FactSet čakali stratu až 1,88 dolára na akciu. Príjmy sa viac ako zdvojnásobili na 2,8 miliardy dolárov (2,4 miliardy eur)a tiež prekonali očakávania analytikov.
Model 3 v centre diania
Tesla upozornila, že silne rástla aj jej divízia výroby a uchovania elektriny, ktorá mala na celkových príjmoch podiel 14 percent. Firma kúpila vlani výrobcu solárnych panelov SolarCity a v druhom štvrťroku začala prijímať objednávky na svoje nové strešné solárne panely. Nedávno začala ich inštaláciu.
Centrom záujmu je však teraz Model 3, ktorý už firma minulý týždeň dodala prvým 30 zákazníkom, všetko sú zamestnanci Tesly. Generálny riaditeľ Elon Musk uviedol, že firma má už 500-tisíc rezervácií na Model 3 a chce čo najrýchlejšie navýšiť výrobu.
Viac staníc
Tesla v štvrťroku otvorila 29 nových centier predaja a služieb. Plánuje tiež tento rok zdvojnásobiť počet svojich dobíjacích staníc Supercharger. Po celom svete by ich mala mať 10-tisíc.
V druhom štvrťroku Tesla dodala zákazníkom 22 026 vozidiel, čo bolo o 53 percent viac ako v rovnakom období vlani, avšak o 12 percent menej ako v prvom kvartáli. Tesla uviedla, že pokles oproti začiatku roka spôsobil nedostatok batérií. Tesla v druhom štvrťroku predávala dva modely vozidiel, Model S a Model X, upozornila agentúra AP.