08.01.2016, 12:21

Apple expanduje do nového segmentu, chce ľuďom čítať emócie

Apple expanduje do nového segmentu, chce ľuďom čítať emócie

Popredný americký výrobca elektroniky Apple kúpil mladú spoločnosť Emotient, ktorá využíva umelú inteligenciu (AI) k rozoznávaniu emócií z výrazov v tvári. Podľa denníka The Wall Street Journal to potvrdila hovorkyňa firmy.

Technológiu spoločnosti Emotient doteraz využívali predovšetkým zadávatelia reklamy, ktorí pomocou nej zisťovali reakcie divákov na reklamu. Technológiu vyskúšali aj lekári, ktorí tak chceli odhaliť známky bolesti u pacientov, ktorí sa sami nedokážu vyjadrovať. Maloobchodníci potom technológiu využívali na sledovanie výrazov v tvári u zákazníkov prechádzajúcich uličkami obchodov.

Podľa denníka WSJ nie je zatiaľ jasné, čo bude výrobca telefónov iPhone s technológiou robiť. Apple ale o tento odbor vyjadroval záujem aj v minulosti. V roku 2014 opísal v patentovej prihláške systém, ktorý by na základe rôznych kľúčov, vrátane výrazov v tvári, rozpoznával náladu. Vlani na jeseň Apple potvrdil prevzatie mladej firmy VocalIQ zaoberajúcej sa umelou inteligenciou, ktorá chce zdokonaliť, ako počítače rozumejú ľudskej reči.

Spoločnosť Emotient vznikla v roku 2012, sídlo má v kalifornskom San Diegu. O finančných podmienkach transakcie sa článok WSJ nezmieňuje.

Denník Financial Times podotkol, že umelá inteligencia sa medzi firmami v Silicon Valley teší veľkej pozornosti. Napríklad zakladateľ sociálnej siete Facebook Mark Zuckerberg sa tento týždeň nechal počuť, že chce tento rok vytvoriť jednoduchého asistenta s umelou inteligenciou, ktorý by mu pomáhal v práci i s chodom domácnosti.