25.07.2014, 00:00

Taliansky Zuckerberg boduje s hľadaním práce pre mladých

Sociálna sieť

Taliansky Zuckerberg boduje s hľadaním práce pre mladých

Mal len devätnásť rokov, keď na strednej škole v Taliansku vytvoril svoju vlastnú sociálnu sieť Egomnia. V priebehu troch rokov pre ňu získal 300-tisícovú základňu používateľov a svoj mladý startup namieril do zahraničia. Už teraz má sociálna sieť, ktorá sa zaoberá hľadaním práce mladých ľudí, ročný obrat vo výške pol milióna eur.

Dnes 22-ročného Taliana Mattea Achilliho prirovnávajú k Markovi Zuckerbergovi, zakladateľovi najväčšej sociálnej siete sveta Facebook. „Teraz píšem históriu internetu. Skutočnými odborníkmi sa stávajú mladí ľudia, ktorí nemajú biele vlasy,“ hovorí Matteo Achilli.

Čoraz známejší sa stáva nielen doma v Taliansku, ale i za hranicami krajiny. Britská televízia BBC o ňom pripravuje dokument zo série Ďalší miliardári.

Rebríček absolventov

Mladý Achilli prišiel s nápadom vlastnej sociálnej siete v poslednom ročníku strednej školy. Práve vtedy sa rozhodoval, na akú univerzitu ísť. „Inšpirovali ma spolužiaci, ktorí si vyberali univerzitu podľa toho, aké miesto obsadili vo svetových rebríčkoch hodnotiacich ich kvalitu. Dostal som nápad previesť tento systém do sveta práce,“ hovorí o svojich začiatkoch Achilli. Spustenie vlastného biznisu však nebolo ľahké. V Taliansku totiž neexistuje systém, ktorý by poistil rizikové podnikanie, a tak musel začať úplne sám.

Na spustenie sociálnej siete najprv potreboval algoritmus. Profesionálni programátori si však za prácu vyžiadali 100-tisíc eur, ktoré mladý študent nemal. Požiadal tak svojich spolužiakov, ktorí mu algoritmus vytvorili za desatinu pôvodnej ceny. Aj napriek tomu ho zo začiatku musel dotovať otec.

Pracovný portál

Achilli spustil svoju sociálnu sieť Egomnia pred dvoma rokmi v Taliansku. Oproti ostatným sa líši hlavne tým, že namiesto správ, kto má čo nové, ponúka možnosť absolventom nájsť si stáž či pracovné miesto.

Používateľ si po registrácii vytvorí profil, v ktorom uvedie svoje znalosti a dosiahnuté vzdelanie. Počítačový systém im na základe toho udelí body, vďaka čomu si ich vyberajú zamestnávatelia.

Už v prvý deň spustenia mala Egomnia tisíc používateľov a dvesto firiem. Odvtedy sa počet používateľov zvýšil na 300-tisíc. Firiem, ktoré si vyberajú mladých absolventov, je 700. Medzi nimi aj švédsky výrobca telekomunikačných technológií Ericsson, operátor Vodafone či firmy poskytujúce poisťovnícke služby ako Generali.

Veľký boom sociálnej siete spustil taliansky magazín, ktorý mladého podnikateľa v článku označil za talianskeho Zuckerberga. Zrazu spoločnosti chceli vedieť viac o Achillim, ako aj to, čo by pre firmy mohol urobiť.

Expanzia do zahraničia

Aj vďaka zvyšujúcej sa popularite si Achilli získal priazeň spoločnosti Microsoft, ktorá si ho zobrala pod svoje krídla. „Pre firmy je to zaujímavé. Je to vlastne akási personálna agentúra, ktorú netreba platiť. Naozaj sa dá pomocou nej nájsť človek, ktorého práve hľadajú,“ hovorí pre HN odborník na technológie Ondrej Macko. Túto sociálnu sieť zároveň prirovnáva k LinkedInu, ktorý funguje aj na Slovensku.

Na to, aby taliansky prototyp zaujal a zvyšoval svoju hodnotu, bude však musieť preraziť za hranicami „V prvom rade by sa mali zamerať na spustenie stránky v rôznych jazykoch, no konkurencia je tu pomerne silná a veľká,“ tvrdí Peter Bukov, analytik spoločnosti Capital Markets.

Aj preto už Achilla avizoval, že počas najbližších mesiacov expanduje so svojím projektom do Brazílie. Svoje služby tiež chce ponúkať v anglickom a vo francúzskom jazyku.