StoryEditor

Samsung vracia úder, Apple ho stíha, Huawei sa smeje a Lenovo má problémy

01.11.2015, 23:00

Po štvrťrokoch, keď sa Samsungu veľmi nedarilo, sa konečne vrátil k rastu a v treťom štvrťroku predal viac smartfónov ako v rovnakom období vlani. Výborne sa darí aj Applu a svetovej trojke Huawei. Problémy má Lenovo a zázračný rast Xiaomi je podľa aktuálnych dát na konci. Analytická spoločnosť Strategy Analytics vydala výsledky predajov smartfónov za tretí štvrťrok tohto roku. Sú veľmi zaujímavé hneď v niekoľkých smeroch.

Tak predovšetkým, zdalo za, že v posledných dvoch rokoch už má svetová jednotka Samsung svoj vrchol za sebou. Predaje Samsungu šesť kvartálov klesali, rovnako ako jeho trhový podiel. Lenže posledný štvrťrok sa Samsungu darilo a medziročne predal o šesť percent smartfónov viac. Podľa Strategy Analytics za to môžu úpravy cien mnohých modelov smerom dolu. Napríklad špičkové modely Galaxy S6 a S6 edge Samsung v lete celosvetovo zlacnil zhruba o desať percent. Podľa agentúry sa darí aj modelom Note 5(v Európe sa zatiaľ nepredáva), A8 a J5.

Ale aj napriek aktuálnemu rastu sa Samsungu znížil celosvetový trhový podiel, medziročne z 24,5 na 23,7 percenta. Časy, keď mal Samsung tretinu trhu, sú pravdepodobne už nenávratne preč.

Úspech v Číne

Trvalo rastie druhý Apple. Medziročne predal o osem miliónov iPhonov viac a trhový podiel mu vzrástol na 13,6 percenta. Vzhľadom na to, že predáva len najdrahšie modely za prémiové ceny, je to neuveriteľný úspech.

Radujú sa určite aj v Číne v Huawei. Ten medziročne zvýšil predaje o viac ako 10 miliónov smartfónov a jeho trhový podiel sa zvýšil na 7,5 percenta. Podľa Strategy Analytics sa Huawei podarilo odraziť útoky rivalov Lenova a Xiaomi a darí sa mu v Európe a v USA.

Lenovo drží celosvetovo pozíciu štvrtého najväčšieho výrobcu (spolu s Motorolu, ktorou Lenovo kúpilo od Googlu). Lenže predaje klesajú, a to celkom výrazne. Lenovo má problémy predovšetkým na domácom čínskom trhu. Piate Xiaomi, ktoré v podstate predáva len doma v Číne a na niekoľkých ázijských trhoch, prestalo rásť. Predaje sa medziročne nezmenili.

Vyzerá to tak, že ak chce Xiaomi rásť, musí expandovať na mimoázijské trhy. To však nebude ľahké a najmä lacné. Skôr je možné, že sa firma sústredí na rozšírenie portfólia výrobkov mimo mobilnej oblasti.

Zvyšok stagnuje

Všetky ďalšie značky celkovo skôr stagnovali. Podrobnosti Strategy Analytics tradične nezverejňuje. Venuje im kolónku ostatné, ktorá mierne rástla, ale prvá päťka rástla viac, a tak podiel „ostatných“ medziročne klesol.

Celkovo sa predaje smartfónov v treťom štvrťroku medziročne zvýšili o desať percent, čo nie je veľa. Strategy Analytics to komentuje tak, že vedľa európskych trhov a USA sa nasýtil už aj trh v Číne.

01 - Modified: 2007-10-29 09:29:16 - Feat.: 0 - Title: E. Regbun skončil konkurz Jukosu
01 - Modified: 2024-04-25 12:03:56 - Feat.: - Title: Samsung prináša podarenú štýlovku. Pokúsi sa s ňou uspieť na trhu, kde sa mu dlho nedarí 02 - Modified: 2024-04-15 11:24:33 - Feat.: - Title: Samsung získa od Spojených štátov miliardy dolárov, má rozšíriť závod na výrobu polovodičov v Texase 03 - Modified: 2024-04-15 07:30:02 - Feat.: - Title: Predaj iPhonov klesá. Apple zaostáva v predajoch smartfónov za Samsungom 04 - Modified: 2024-04-11 08:19:21 - Feat.: - Title: Na tovar z Temu sme sa dívali s hrôzou. Značková konkurencia je úplne inde 05 - Modified: 2024-04-12 22:00:00 - Feat.: - Title: Vyklápací smartfón, ktorý stojí polovicu ceny Z Flipu od Samsungu? Áno, ale nákup nebude jednoduchý
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/financie-a-burzy, menuAlias = financie-a-burzy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
27. apríl 2024 05:10