22.08.2014, 10:53

Indovia kúpili slovenský portál Obedovat.sk

Indovia kúpili slovenský portál Obedovat.sk

Spoločnosť Zomato, jeden z najväčších reštauračných sprievodcov so zastúpením v 15 krajinách, kúpil portály Lunchtime.cz a Obedovat.sk. Jednotky na slovenskom a českom trhu kupuje od spoločnosti Creative Web Group za 3,25 mil. USD (2,7 milióna eur). Noví vlastníci chcú do roka zvýšiť obrat pätnásťnásobne. Informujú o tom české Hospodářské noviny. Potvrdili to zástupcovia českej i indickej strany. 

Gastrosprievodca

Existujúcim majiteľom sa tak podarilo zhodnotiť svoju investíciu. Tridsaťpercentný podiel novým majiteľom odpredal spoluzakladateľ Lunchtime Igor Třeslín za 13,5 milióna korún. Zvyšných 70 percent odkúpila od druhého zakladateľa Adama Kurzoka pred dvoma rokmi za sedem miliónov korún bratislavská spoločnosť Creative Web, ktorá prevádzkovala obdobný web Obedovat.sk. Teraz tento podiel predali Slováci Indom za 31,5 milióna. Okrem toho dostali ďalších 20 miliónov korún (720-tisíc eur) aj za samotné Obedovat.sk 

"Chceli sme expandovať do strednej Európy. Keď sme o tom prvýkrát začali rokovať s tímami Lunchtime a Obedovat.sk, tak sme poznali, že premýšľa úplne rovnako ako my. Majú rovnaké ciele," opisuje Deepinder Goyal (na snímke), šéf spoločnosti Zomato, prečo sa pre akvizíciu rozhodol. 

Kým slovenskí spolumajitelia biznis úplne opustia, Třeslín prejde do firmy Zomato a povedie českú a slovenskú časť. 

Paralelné histórie 

Český webový sprievodca Lunchtime sa sústreďuje prevažne na každodenne aktualizovanú ponuku denných menu. Mesačne na stránku zavíta pol milióna unikátnych návštevníkov. 

Firmu s dvadsaťpäť zamestnancami živia poplatky od troch tisícok reštaurácií, ktoré za zverejnenie svojich ponúk v priemere ročne platia päť tisíc korún. Príjem webu sa tak aktuálne pohybuje okolo 15 miliónov korún ročne. 

Noví majitelia ale majú ambiciózny plán. Toto číslo chcú do roka zvýšiť pätnásťkrát. "Ponuku rozšírime od denných menu aj na ďalšie služby. Web bude rovnako ako ten náš fungovať viac ako sociálna sieť, kde budú môcť užívatelia nájsť aj bary či kaviarne," vysvetľuje Deepinder Goyal svoju stratégiu a dodáva, že hneď od piatkového prevzatia dôjde postupne k rebrandingu oboch webov. Ten by mal byť hotový do troch mesiacov. 

Zaujímavá nie je len na pomery tuzemskej startupovej scény vysoká suma, ale aj paralelné histórie oboch firiem. Ako Lunchtime, tak aj Zomato totiž založila dvojica dvadsiatnikov v roku 2008. Odvtedy sa ale o niečo viac darilo indickej firme, ktorú spolu s Goyal založil Pankaj Chaddah. Z Indie už Zomato expandovalo buď organicky, alebo formou akvizícií do ďalších štrnástich krajín sveta. 

Poháňa ich v tom 55 miliónov dolárov, ktoré získali výmenou za dnes už väčšinový podiel od venture fondov počas štyroch uzavretých investičných kôl. Stránky firmy mesačne navštívi 23 miliónov užívateľov. Zomato po svete zamestnáva 800 ľudí a vlani vykázalo v prepočte obrat 3,6 milióna eur.