26.01.2016, 15:28

Britské Tesco porušovalo pravidlá, nedodržiavalo férový prístup

Britské Tesco porušovalo pravidlá, nedodržiavalo férový prístup

Najväčšia britská maloobchodná spoločnosť Tesco zámerne odďaľovala platby dodávateľom, aby zlepšila svoju finančnú situáciu. Konštatoval to dnes britský regulátor pre potravinársky trh. Firma, ktorá bojuje so spomaľujúcim rastom na britskom trhu, tak vraj porušila pravidlá na ochranu dodávateľov. Tesco uviedlo, že závery správy prijíma.

Ombudsmanka pre tento segment Christine Taconová sa začala vecou zaoberať vlani vo februári po masívnom účtovnom škandále v Tescu. Firma predvlani v septembri priznala, že v dôsledku chybného zaúčtovania platieb od dodávateľov nadhodnotila svoje zisky o 250 miliónov libier. Táto suma bola po spresnení stanovená na 326 miliónov libier.

Britský regulátor myslí, že Tesco konalo nezmyselne, keď oddialilo platby dodávateľom, často aj na dlhšie časové obdobie.

"Doba omeškania, ich všeobecný charakter a rozsah nezmyselných praktík a správania Tesca voči dodávateľom ma znepokojili," uviedla v dnešnej správe ombudsmanka Taconová, ktorá dohliada na vzťah medzi supermarketmi a ich dodávateľmi.

Radosť jej vraj neurobilo ani zistenie, že Tesco dávalo čas od času prednosť vlastným financiám pred férovým prístupom k dodávateľom. Pokutu ale supermarketu uložiť nemôže. K porušeniu pravidiel totiž došlo skôr, než ombudsmanka k takomto kroku získala právomoci, napísal britský denník The Guardian.

Generálny riaditeľ Tesca Dave Lewis uviedol, že firma sa zo tento postup ospravedlňuje. Spoločnosť vraj už zmenila spôsob práce a naďalej bude postupovať v súlade s odporúčaniami, ktorá jej ombudsmanka navrhla.

Tesco je tretím najväčším maloobchodným predajcom na svete. Od roku 1996 pôsobí tiež na slovenskom trhu.