StoryEditor

Coca-Cola spravila veľkú zmenu. Nič väčšie si dovoliť nemôže

03.08.2016, 00:00
Autor:
kekkek
Výrobca nealkoholických nápojov zrušil dvojlitrové fľaše. Dôvodom je nízka pôrodnosť.

Klasickú dvojlitrovú fľašu s Coca-Colou, Fantou, Spritom či Tonicom už v našich obchodoch nekúpite. Americký výrobca nealkoholických nápojov Coca-Cola sa totiž po rokoch rozhodol zmeniť objem fliaš na slovenských pultoch. „Na slovenský trh sme uviedli dve nové balenia, a to 1,75-litrové a 2,25-litrové balenie,“ približuje zmeny hovorca spoločnosti Coca-Cola HBC pre Slovenskú a Českú republiku Marian Pavelka. A dôvod? Slovenská rodina.

Menej detí, menšia fľaša
Spoločnosť podľa vlastných slov reaguje na nízku pôrodnosť, ktorá trápi vyspelejšie krajiny. Rodiny majú menej členov ako predtým, čo podľa spoločnosti znamená aj menej „koly“. Dvojlitrové fľaše, ktoré doposiaľ predstavovali typické rodinné balenie, tak od začiatku júla nahradili 1,75-litrové. Okrem tejto zmenšenej verzie však koncern na trh priviedol aj 2,25-litrovú verziu, ktorá má byť určená na rodinné oslavy a iné väčšie akcie. Rovnaký krok spravilo už aj Maďarsko, českí susedia si zatiaľ starý objem ponechali.

Hoci Coca-Cola vidí za novinkou zmenu štruktúry rodiny, viacerí sa domnievajú, že motivácia môže byť aj inde.

S cenami nemáme nič
Česko-slovenská Kofola prezradila, že výrobcovia nealkoholických nápojov, obzvlášť tých kolových, sú zo strany ostatných značiek i obchodných reťazcov pod čoraz väčším cenovým tlakom. „Je pravdepodobné, že krok Coca-Coly je reakciou na aktuálnu situáciu a hľadanie optimálneho portóflia, ktoré dokáže zaistiť atraktívnu cenovú maržu,“ myslí si hovorkyňa Kofoly ČeskoSlovensko Jaroslava Musilová. Hru s lepším narábaním cien pripúšťa aj analytik agentúry pre prieskum trhu Terno Ľubomír Drahovský. „Výrobca si tak dovolí cenovú úpravu bez zbytočného pohoršenia,“ tvrdí.
Coca-Cola však tento dôvod rázne odmieta. Spoločnosť nemá s cenami v obchodoch podľa slov jej hovorcu nič spoločné. „Ani nemôžeme, to je na strane našich obchodných partnerov,“ prezrádza Marian Pavelka a trvá na tom, že pre menej početné rodiny bude nové 1,75-litrové balenie vhodnejšie.

Nie sú prví
Objem svojich fliaš už pred dvoma rokmi na Slovensku menil aj pivovarnícky koncern Heineken. Svoju pôvodnú značku piva namiesto pollitrovej sklenenej fľaše predával už len vo štvordecilitrovej verzii. Holandská spoločnosť ako dôvod tohto rozhodnutia uviedla, že chce byť prístupnejšia širšej skupine konzumentov. Pre mnohých ľudí bolo podľa nej vypiť pollitra piva priveľa. Spoločnosť si aj na základe skúseností z iných krajín toto rozhodnutie pochvaľovala. Len o rok na to pokračovala v znižovaní objemu aj pri plechovkovom variante v Českej republike.

Na Slovensku výroba už skončila
Americký koncern v prvom štvrťroku tohto roka presunul celú svoju výrobu zo Slovenska a rozložil ju do výrobných liniek v susedných štátoch. O prácu tak prišla vyše stovka Slovákov. Svetový gigant vo výrobe nealkoholických nápojov mal v strednej Európe v okruhu približne 330 kilometrov až šesť závodov. Tento nadbytočný počet v regióne potreboval v rámci optimalizácie nákladov znížiť. Voľba padla práve na Slovensko.

01 - Modified: 2024-05-07 07:14:01 - Feat.: - Title: Tržby maloobchodu v marci vzrástli o pol percenta, najpomalšie od začiatku roka 02 - Modified: 2024-04-19 13:50:00 - Feat.: - Title: Menšie slovenské reťazce ukázali vlaňajšie výsledky. Fresh či Sintra dosiahli miliónové tržby 03 - Modified: 2024-04-19 12:54:11 - Feat.: - Title: Regulácie v Maďarsku pridusili Tesco. Aké marže má top reťazec v našom regióne? 04 - Modified: 2024-04-14 22:00:00 - Feat.: - Title: Riaditeľ Nestlé pre HN: Zvýšeniu cien sa nevyhneme ani my. S vybranými produktmi sme sa museli rozlúčiť 05 - Modified: 2024-04-05 13:13:55 - Feat.: - Title: Ľudia sa po inflačnej kríze pustili do nákupov. Výrazné nárasty hlásia e-shopy aj hypermarkety
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/financie-a-burzy, menuAlias = financie-a-burzy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. máj 2024 11:11