Predaj osobných áut v Číne v septembri prudko vzrástol, medziročne až o 29 percent. Motorom jeho rastu bol najmä predaj malých áut z produkcie spoločností Geely Automobile Holdings a Mazda. Septembrové údaje z Číny tak naznačujú, že spotrebitelia sa snažia na poslednú chvíľu využiť nižšiu daň na autá s menšími motormi, ktorá koncom roka vyprší. Informovala o tom agentúra Bloomberg.
Podľa najnovších údajov čínskej asociácie výrobcov automobilov v ázijskej krajine, ktorá je najväčším svetovým trhom s autami, sa v septembri predalo 2,27 milióna osobných, športovo-úžitkových (SUV) a viacúčelových vozidiel. To je o 29 percent viac ako v rovnakom mesiaci minulého roka.
Vláda totiž stále mlčí a nenaznačila, či predĺži zníženie dane na autá s menšími motormi aj po jej vypršaní 31. decembri 2016. Asociácia predpovedá, že ak vláda túto zľavu nepredĺži a daň stúpne na 10 percent, čo je dvojnásobok aktuálnej dane, predaj áut sa môže prudko prepadnúť.
Obchodníci s autami medzitým zapĺňajú sklady a pripravujú sa na zvýšený nápor zákazníkov na konci roka, ak zľava na dani skončí. Septembrové štatistiky tiež ukázali, že japonská automobilka Mazda dosiahla minulý mesiac nárast predaja v Číne o 49 percent.
Domácemu koncernu Geely dokonca stúpol odbyt až o 82 percenta predaj automobilky Great Wall Motor sa zvýšil o 49 percent. Aj americká automobilka General Motors dosiahla v septembri na čínskom trhu nárast predaja, a to o 16 percent na 343 773 vozidiel.