20.10.2017, 00:00

Obrovská zmena. Facebook skryl naše médiá a firmy

Používatelia sociálnej siete príspevky spoločností v novinkách neuvidia, pokiaľ nezaplatia.

Mark Zuckerberg
Zdroj: Reuters

Časy, keď sa na Facebooku dalo komunikovať bez použitia platenej reklamy, sú už dávno preč. Jej dosah totiž každý rok klesá. To znamená, že príspevky sa zobrazia len malému počtu fanúšikov. „V minulosti bol organický dosah používateľov aj 20 percent. Postupom času však výrazne klesal a v posledných troch rokoch sa pohybuje na úrovni dvoch až troch percent,“ uvádza špecialista na online marketing spoločnosti Viamedia Peter Učník. Ak teda mala stránka na Facebooku dvetisíc fanúšikov, uvidelo jej príspevok zhruba 40 z nich. Ak chcela osloviť viac ľudí, musela platiť.

Teraz však populárna sociálna sieť urobila rázny krok a to, čoho sa marketéri a vydávatelia na Slovensku obávali, sa stalo skutočnosťou. Facebook totiž premiestnil väčšinu príspevkov firemných profilov a stránok do separátnej záložky. Zo sekcie Novinky, v ktorom trávi čas na sociálnej sieti väčšina slovenských používateľov, ich presunul do časti s názvom Prieskumník. „Organický, čiže neplatený zásah príspevkov značiek a médií výrazne klesne. Tým chce Facebook docieliť to, aby inzerenti viac inzerovali a nespoliehali sa na organický dosah,“ tvrdí Učník.

Viac peňazí z reklamy
To, čo Facebook doteraz testoval len na menšej vzorke Slovákov, v posledných hodinách zobrazil všetkým, spoločnosť to potvrdila pre IT portál Techcrunch. Na obrazovkách nájdu používatelia novú ikonku rakety vľavo hore, v mobilnej aplikácii je jednou z ikoniek na spodnej navigačnej lište. „Začíname rozširovať komplementárny informačný kanál o populárnych článkoch, videách a fotografiách, ktoré sa automaticky prispôsobia každej osobe na základe obsahu, ktorý by mohol byť pre ňu zaujímavý,“ uviedol hovorca Facebooku Barry Schnitt pre

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.