27.12.2016, 00:00

Najdôležitejšia bude bezpečnosť jedla

Zakladateľ a generálny riaditeľ firmy Ilender a peruánsky EY podnikateľ roka Antonio Armejo pre HN.

Máme pravidlo, že 30 percent našich tržieb ide na vývoj nových produktov alebo rozvoj trhov, tvrdí Armejo.


V súčasnosti vediete 10 spoločností po celej Latinskej Amerike, z ktorých sedem ste osobne zakladali. Vašou vlajkovou loďou je firma Ilender, ktorá vyrába a predáva výživové doplnky pre chov hospodárskych zvierat, veterinárne produkty a služby. Do ktorých krajín smeruje váš export?
V súčasnosti sa naše produkty nachádzajú predovšetkým na domácom trhu v Peru, ale aj vo väčšine krajín Latinskej Ameriky. Samozrejme, naše exportné trhy chceme ďalej rozširovať. Napríklad na budúci rok začneme vaše výrobky vyvážať na severoamerický trh, konkrétne do Kanady. Okrem toho sa obzeráme aj po možnostiach expandovať na na Blízky východ.

Na ktoré trhy Blízkeho východu sa chcete dostať?
V tejto chvíli vám ešte nemôžem vymenovať konkrétne krajiny, kam plánujeme exportovať. S niektorými už máme podpísané dohody, s inými ešte rokujeme. Mala by to však byť väčšina trhov na Blízkom východe.

Chystáte sa v budúcnosti preraziť aj na európskych trhoch?
Samozrejme. Európske krajiny patria spolu so Spojenými štátmi americkými medzi trhy, kam by sme veľmi radi umiestňovali naše výrobky.

Vaše konzorcium aktuálne zamestnáva priamo približne 400 ľudí. Nepriamo ste však pomohli vytvoriť ďalších takmer 1 800 pracovných miest. Podieľate sa okrem manažérskeho riadenia takéhoto kolosu aj na vývoji nových produktov?
Určite áno. Keď vyvíjame nový produkt, tak ja som vždy na čele tímu. Pre mňa je kľúčovou úlohou riadiť fungovanie spoločnosti aj v tomto smere a odovzdávať kolegom svoje skúsenosti.

Vyvíjať veterinárne a výživové produkty je pomerne náročná činnosť na získané vedomosti a praktické skúsenosti. Máte medicínske vzdelanie?
Keď som s týmto biznisom začínal, žiadne lekárske vzdelanie ani žiadne špeciálne vedomosti som nemal. Postupne som však získal skúsenosti, ktoré ma na túto prácu dobre pripravili. V súčasnosti mám podrobné vedomosti o všetkých našich produktoch. Samozrejme, na vývoji spolupracujem s tímom odborníkov, ktorý som vybudoval v rámci celej Latinskej Ameriky.

Vaša spoločnosť rastie v súčasnosti veľmi rýchlym tempom. Zvyšujú sa vám príjmy, trhový podiel aj počet zamestnancov. Vidíte rovnakú perspektívu rastu aj povedzme o päť alebo desať rokov?
Rozhodne áno. Ja som totiž presvedčený o tom, že segment proteínov a výživových veterinárnych produktov bude v rámci poľnohospodárskeho biznisu patriť vo svete medzi tie, ktoré porastú najrýchlejším tenpom. Tento segment sa výrazne rozvíja. Proteíny majú čoraz väčšiu kvalitu a sú za čoraz dostupnejšiu cenu. Preto sa na ne chceme sústrediť aj v budúcnosti. Chceme jednoducho dokázať, že za nižšie náklady dosiahnete lepšie výsledky.

Akú úlohu hrajú inovácie vo vašej spoločnosti?
Inovácie sú absolútne kľúčovým pojmom pre náš biznis. V spoločnosti máme zavedené interné pravidlo, že 30 percent tržieb ide buď na vývoj nových produktov, alebo na rozvoj nových trhov. Toto pravidlo nám dopomohlo k tomu, aby sme si udržali trvalý rast a neustále zvyšovali kvalitu a hodnotu našich produktov.

Chystáte sa rozvíjať aj úplne nové segmenty biznisu?
Ako som už spomenul, v tejto chvíli sa zameriavame najmä na rozvoj proteínov, ktoré tvoria základ našej ponuky. No pokiaľ sa chceme baviť o budúcnosti, pozeráme sa najmä na biosecurity, teda biologickú bezpečnosť.

Čo si pod tým pojmom môžeme predstaviť?
Biologická bezpečnosť má viacero významov. Tým prvým a najdôležitejším je to, že poľnohospodárske produkty sa vyrábajú v čistom a bezpečnom prostredí. Zároveň musia byť úplne bezpečné pre kurence aj pre ich chov. No a musi

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.