StoryEditor

Šéf UniCredit Bank pre HN: Kamenné pobočky si chceme udržať

05.02.2020, 08:20
Osobný kontakt s klientom zachováme, tvrdí pre HN Jakub Dusílek, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ UniCredit Bank pre Česko a Slovensko.

Dozorná rada UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia schválila pred vyše rokom vaše vymenovanie do vrcholnej funkcie banky. S akými ambíciami ste do novej pozície začiatkom apríla minulého roka nastúpili?
Tou hlavnou ambíciou je pokračovať v úspešnom pôsobení UniCredit Bank na trhu. Sme významnou bankou, piatou najväčšou na slovenskom trhu. V dôležitých segmentoch máme významné trhové podiely. Týka sa to hlavne firemného segmentu, malých a stredných podnikov či agrobiznisu. Rastieme v retailovom bankovníctve. Takže na toto by sme chceli nadviazať a súčasne reagovať na nové trendy v bankovníctve.

Na ktoré nové trendy by ste sa chceli sústreďovať?
Predovšetkým na zvyšovanie efektivity a zjednodušovanie procesov, či už formou automatizácie alebo digitalizácie. Samozrejme, s tým súvisia investície do rôznych distribučných kanálov a spôsobov, akými banka komunikuje s klientmi. Takže sa plánujeme zameriavať na ďalší rozvoj priameho bankovníctva aj na paperless procesy, teda na znižovanie potreby vyrábať papiere v pobočkách banky alebo v centrále. Tým budeme zároveň zlepšovať klientsku skúsenosť a spokojnosť. Zákazník totiž očakáva jednoduché riešenia v pomerne krátkom čase. Keď už potrebuje nejakú vec riešiť v pobočke, tak chce, aby bol obslúžený relatívne rýchlo a bez nejakého dlhého čakania. A práve na to majú tieto moderné technológie slúžiť.

Plánujete postupne upustiť od osobného kontaktu s klientom?
Vôbec nie, pri tom všetkom chceme určite zachovať kontakt s klientom, byť pre neho tým, s ktorým sa môže priamo stretnúť a rozprávať sa o svojich potrebách. Takže áno, digitálne technológie podporujeme, ale osobný kontakt neodbúrame. Dôležité je, že aj naďalej budeme mať kamenné pobočky, možno v trochu pozmenenom formáte a počte. Súčasne sa mierne pozmení typ riešených problémov a situácií v pobočkách, pretože klienti budú zväčša schopní vybavovať si svoje veci cez priame kanály bankovníctva.

Od vášho nástupu do funkcie uplynulo už trištvrte roka. Čo sa za ten čas v banke zmenilo a čo sa vám z chystaných nových procesov podarilo naštartovať?
Zatiaľ predovšetkým v časti automatizácie máme úspešne prebiehajúci projekt takzvanej robotizácie niektorých procesov v centrále. Týka sa to najmä back office procesov a otvárania alebo zatvárania klientskych účtov. To sú však veci, ktoré klient dosiaľ nevidí priamo v našich pobočkách alebo prostredníctvom svojho kontaktu. Na zlepšení v tejto oblasti budeme pracovať v priebehu tohto a budúceho roka.

Znamená to, že klient bude môcť tieto služby využívať do dvoch rokov?
Áno, cieľom je spraviť to do dvoch rokov. V priebehu tohto roka by sme radi mali tri základné produktové rady – bežný účet, spotrebiteľský úver a hypotéku – výrazne digitalizované. Naším finálnym cieľom je to, aby sme cez distribučné kanály ponúkali produkty a služby aj v digitálnej podobe. Potom už bude len na voľbe klienta, či si riešenie vypýta v pobočke, prípadne kontaktnom centre, alebo prostredníctvom mobilného bankovníctva.

Ide o služby, ktoré sú v zahraničí bežné, alebo Slovensko bude v tomto smere medzi prvými lastovičkami?
Slovensko bolo v minulých rokoch v popredí v celom rade inovácií. Dokonca prvá bezkontaktná platobná karta bola použitá vo vašej krajine. Došlo tu k prvým bezkontaktným výberom z bankomatu.

Prečo práve u nás?
Tým, že Slovensko je z hľadiska bankového trhu skôr menším trhom, celý rad nadnárodných skupín tu môže testovať niektoré svoje koncepty, ako sú napríklad bezhotovostné pobočky a podobné veci. Je to teda naozaj tak, že Slovensko sa v tomto smere profiluje ako krajina s dôrazom na bankové inováci...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 1, menuRoute = finweb, menuAlias = finweb, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
25. apríl 2024 14:59