05.02.2020, 09:20

Šéf UniCredit Bank pre HN: Kamenné pobočky si chceme udržať

Osobný kontakt s klientom zachováme, tvrdí pre HN Jakub Dusílek, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ UniCredit Bank pre Česko a Slovensko.

Šéf UniCredit Bank pre HN: Kamenné pobočky si chceme udržať
Zdroj: UniCredit Bank

Dozorná rada UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia schválila pred vyše rokom vaše vymenovanie do vrcholnej funkcie banky. S akými ambíciami ste do novej pozície začiatkom apríla minulého roka nastúpili?
Tou hlavnou ambíciou je pokračovať v úspešnom pôsobení UniCredit Bank na trhu. Sme významnou bankou, piatou najväčšou na slovenskom trhu. V dôležitých segmentoch máme významné trhové podiely. Týka sa to hlavne firemného segmentu, malých a stredných podnikov či agrobiznisu. Rastieme v retailovom bankovníctve. Takže na toto by sme chceli nadviazať a súčasne reagovať na nové trendy v bankovníctve.

Na ktoré nové trendy by ste sa chceli sústreďovať?
Predovšetkým na zvyšovanie efektivity a zjednodušovanie procesov, či už formou automatizácie alebo digitalizácie. Samozrejme, s tým súvisia investície do rôznych distribučných kanálov a spôsobov, akými banka komunikuje s klientmi. Takže sa plánujeme zameriavať na ďalší rozvoj priameho bankovníctva aj na paperless procesy, teda na znižovanie potreby vyrábať papiere v pobočkách banky alebo v centrále. Tým budeme zároveň zlepšovať klientsku skúsenosť a spokojnosť. Zákazník totiž očakáva jednoduché riešenia v pomerne krátkom čase. Keď už potrebuje nejakú vec riešiť v pobočke, tak chce, aby bol obslúžený relatívne rýchlo a bez nejakého dlhého čakania. A práve na to majú tieto moderné technológie slúžiť.

Plánujete postupne upustiť od osobného kontaktu s klientom?
Vôbec nie, pri tom všetkom chceme určite zachovať kontakt s klientom, byť pre neho tým, s ktorým sa môže priamo stretnúť a rozprávať sa o svojich potrebách. Takže áno, digitálne technológie podporujeme, ale osobný kontakt neodbúrame. Dôležité je, že aj naďalej budeme mať kamenné pobočky, možno v trochu pozmenenom formáte a počte. Súčasne sa mierne pozmení typ riešených problémov a situácií v pobočkách, pretože klienti budú zväčša schopní vybavovať si svoje veci cez priame kanály bankovníctva.

Od vášho nástupu do funkcie uplynulo už trištvrte roka. Čo sa za ten čas v banke zmenilo a čo sa vám z chystaných nových procesov podarilo naštartovať?
Zatiaľ predovšetkým v časti automatizácie máme úspešne prebiehajúci projekt takzvanej robotizácie niektorých procesov v centrále. Týka sa to najmä back office procesov a otvárania alebo zatvárania klientskych účtov. To sú však veci, ktoré klient dosiaľ nevidí priamo v našich pobočkách alebo prostredníctvom svojho kontaktu. Na zlepšení v tejto oblasti budeme pracovať v priebehu tohto a budúceho roka.

Znamená to, že klient bude môcť tieto služby využívať do dvoch rokov?
Áno, cieľom je spraviť to do dvoch rokov. V priebehu tohto roka by sme radi mali tri základné produktové rady – bežný účet, spotrebiteľský úver a hypotéku – výrazne digitalizované. Naším finálnym cieľom je to, aby sme cez distribučné kanály ponúkali produkty a služby aj v digitálnej podobe. Potom už bude len na voľbe klienta, či si riešenie vypýta v pobočke, prípadne kontaktnom centre, alebo prostredníctvom mobilného bankovníctva.

Ide o služby, ktoré sú v zahraničí bežné, alebo Slovensko bude v tomto smere medzi prvými lastovičkami?
Slovensko bolo v minulých rokoch v popredí v celom rade inovácií. Dokonca prvá bezkontaktná platobná karta bola použitá vo vašej krajine. Došlo tu k prvým bezkontaktným výberom z bankomatu.

Prečo práve u nás?
Tým, že Slovensko je z hľadiska bankového trhu skôr menším trhom, celý rad nadnárodných skupín tu môže testovať niektoré svoje koncepty, ako sú napríklad bezhotovostné pobočky a podobné veci. Je to teda naozaj tak, že Slovensko sa v tomto smere

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 84% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.