StoryEditor

Nebezpečná záležitosť, pri ktorej ide aj o život. Takto to vyzerá v servise na opravu bateriek elektromobilov

28.06.2023, 16:34
  • Keď autorizovaný servis Škoda navštívi elektromobil kvôli potrebe vymeniť či skontrolovať baterku, každé vozidlo prejde cez takzvaný priamy príjem. Tu zdvihnú vozidlo a servisný poradca musí najskôr skontrolovať stav krytu akumulátoru.
  • Ak nie je poškodený, môže začať s výmenou vysokonapäťového akumulátora na pracovisku, kde operuje vysokonapäťový technik, teda odborník, ktorý spĺňa potrebné vysoké odborné vzdelanie. 
  • Servisní partneri majú k dispozícii množstvo zariadení, ktoré mali predtým miesto len v elektrotechnických odboroch. Pozrite si video, kde všetko uvidíte v praxi.

Elektromobilov na trhu je čoraz viac a spolu s tým vyvstávajú otázky aj na ich servis a údržbu. Faktom je, že automobil, ktorý poháňa energiou nabitý akumulátor skutočne nemôže navštíviť v prípade potreby hocijaký servis. Manipuláciu s ním totiž môže vykonávať len špeciálne vyškolený technik.

Ako to celé prebieha a ako sa rozoberá akumulátor na jednotlivé moduly – to všetko nám predviedli a porozprávali odborníci v Školiacom stredisku Škoda Auto.

Prísne pravidlá

Servis elektromobilov si vyžaduje iné postupy, technológie, zariadenia i vzdelanie ako opravy bežných vozidiel so spaľovacími motormi. Servisné práce na elektromobiloch sú totiž v mnohých ohľadoch iné.

Pozrite si fotky z praktickej ukážky demontáže akumulátora vozidla Škoda Enyaq:

Autoservisy a ich pracovníci sa na špecifiká elektromobilov musia pripravovať nielen po stránke znalostí a schopností personálu, ale okrem toho im musia prispôsobiť aj dielenské vybavenie. Prísne pravidlá platia hlavne pre manipuláciu s poškodenou batériou, ktorá by sa dokonca mala prepravovať v špeciálnych boxoch.

Počas celej návštevy servisného školiaceho strediska nám neustále pripomínali význam bezpečnosti pri práci, technici nosili špeciálny odev i dvojicu rukavíc. Pri priamej manipulácii s batériou, teda akumulátorom a jeho modulmi, mali tiež ochranu tváre. Počas týchto úkonov je tu tiež podmienka, že musia byť prítomní dvaja vyškolení technici.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 82% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-05-27 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Kanibalizmus na vlastných modeloch? Skúsili sme ľudovú Cupru s príjemnou spotrebou 02 - Modified: 2023-05-20 11:40:28 - Feat.: 1 - Title: Skúsili sme britskú ikonu v elektrickej verzii a bez strechy. Vyrobených je iba 999 kusov 03 - Modified: 2023-04-06 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Urastené kórejské SUV pre sedemčlennú rodinu. Boduje poriadne kvalitným interiérom 04 - Modified: 2023-06-26 12:07:29 - Feat.: 1 - Title: Prvá jazda novou Škodou Kodiaq. Má skvelý podvozok a zaparkujete ju aj mobilom 05 - Modified: 2023-06-13 09:51:33 - Feat.: 1 - Title: Je toto budúcnosť mobility? Vrecková raketa stojí 10-tisíc eur a má vymeniteľnú baterku 06 - Modified: 2023-06-26 09:38:04 - Feat.: 1 - Title: Zvuk „spaľováku“ i vysoký výkon. Toto bude prvý elektromobil svojho druhu od značky Hyundai
01 - Modified: 2024-04-26 09:06:00 - Feat.: - Title: Návrat Škody k športiakom? Supervýkonná novinka ohromí, má to však jeden háčik 02 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 03 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu 04 - Modified: 2024-04-24 07:23:20 - Feat.: - Title: Automobilke Tesla prudko padol zisk. Musk oznámil, že urýchli výrobu lacnejšieho elektromobilu 05 - Modified: 2024-04-24 11:07:07 - Feat.: - Title: Tí, ktorí mu verili, dnes plačú. Ako nesadnúť Muskovi na lep
menuLevel = 2, menuRoute = auto/servis, menuAlias = servis, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
27. apríl 2024 17:50