StoryEditor

STV zarobila na SuperStar 4,5 milióna korún

16.06.2005, 13:55
Autor:
TASRTASR
STV zarobila na relácii Slovensko hľadá SuperStar 4,5 milióna korún, ktoré plánuje použiť na dofinancovanie výroby novej pôvodnej slovenskej dokumentárnej tvorby.

Slovenská televízia (STV) zarobila na relácii Slovensko hľadá SuperStar 4,5 milióna korún, ktoré plánuje použiť na dofinancovanie výroby novej pôvodnej slovenskej dokumentárnej tvorby. Odvysielaná bude ešte tento rok na Dvojke.
Celkové náklady na výrobu súťaže vrátane výdavkov na licenciu a propagáciu dosiahli 100,7 milióna korún. Komerčné výnosy relácie predstavujú 105,2 milióna korún. Všetky náklady na výrobu programu sa podarilo odfinancovať z komerčných príjmov samotnej relácie a nepoužili sa zdroje z koncesionárskych poplatkov, uviedol člen manažmentu STV pre vzťahy s verejnosťou Branislav Zahradník.
Náklady sa podľa neho čerpali v súlade so schváleným rozpočtom relácie z toho tzv. prvotné, priame náklady boli 91,9 milióna korún a druhotné, interné náklady STV predstavovali 8,8 milióna korún.
Za túto čiastku sa vyrobilo 780 minút záznamov, 450 minút tzv. live záznamov a 1150 minút priamych prenosov spolu takmer 40 hodín hlavného programu Slovensko hľadá SuperStar. V nákladoch sú zahrnuté aj výdavky na výrobu programu Slovensko hľadá SuperStar Magazín, čo predstavovalo ďalších takmer 700 minút programu.
Najvyšší podiel na príjmoch majú výnosy z reklamy vo výške 45 milióna korún. Výnosy z televízneho sponzoringu dosiahli 16,8 milióna korún. Ostatné výnosy (SMS hlasovania, contenty, internetová reklama, merchandising, netelevízny sponzoring a pod.) predstavujú 42,4 milióna korún. Na výnosoch sa vo výške viac ako jeden milión korún podieľali aj príjmy z komerčných vystúpení členov tzv. Hviezdnej roty a semifinalistov.
Zahradník upozornil, že na celkovú ekonomickú bilanciu programu Slovensko hľadá SuperStar malo vplyv zákonné obmedzenie povoleného limitu reklamy pre STV na tri percentá z vysielacieho času denne a na maximálne osem minút reklamy v prime-time. Komerčné stanice majú až 15-percentný povolený podiel a 12 minút v prime-time. "Tento limit spôsobil, že STV mala takmer celý reklamný priestor okolo relácie vypredaný a nemohla uspokojiť ďalších záujemcov o vysielanie reklamy, čím by sa výnosy STV ešte zvýšili," uviedol Zahradník.
Súťaž Slovensko hľadá SuperStar vysielala STV od októbra minulého roka do apríla.

menuLevel = 1, menuRoute = dennik, menuAlias = dennik, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
30. apríl 2024 23:21