StoryEditor

Za digitálnu zábavu zaplatíme viac

19.07.2007, 09:54
V roku 2011 minú spotrebitelia o 50 percent viac finančných prostriedkov na digitálnu zábavu, než v minulom roku (2006) - vyplýva to z najnovšej štúdie spoločnosti Understanding & Solutions.

Radikálny nárast digitálne ponúkanej zábavy, v kombinácií s vylepšenou distribučnou sieťou, značne rozšírili možnosti spotrebiteľov. Tí si môžu vybrať kedy, kde a za akých podmienok, respektíve akým spôsobom sa budú zabávať. Aktivity v zábavnom priemysle, nástup digitálnych domácich videí, TV, hudba a multiplatformové počítačové hry už položili základné piliere pre tento sektor.

„Najväčší nárast bude možné badať pri mobilných zariadeniach a on-line,“ vyhlásil Alison Casey, obchodný riaditeľ Understanding & Solutions. Ako ďalej dodal: „... multiplatformová éra vytvára zmeny v tržbách. Majitelia divadiel, maloobchodníci a vysielatelia budú aj naďalej dôležití, avšak noví poskytovatelia mediálnej infraštruktúry ako napríklad telekomunikační operátori, poskytovatelia internetového pripojenia, alebo majitelia tzv. social networking sietí (sociálna sieť – napríklad YouTube, FaceBook, MySpace, Unister ...) získajú väčšinový podiel na celkových príjmoch.“

Napriek tomu, že sa na trhu vedie neustáli boj o dominantného dodávateľa digitálnej zábavy, je to práve platená televízia, ktorá ma spomedzi všetkých hráčov najlepšiu pozíciu. Na rozdiel od mobilných operátorov a telekomunikačných firiem, je pre nich obsah už dávno prioritou číslo jedna. ... a to budú zákazníci požadovať v čoraz väčšej miere – možnosť vybrať si kedy, kde a za akých podmienok sa budú chcieť zabávať.

Zmena pozície medzi tradičnými (klasickými) a novými poskytovateľmi (on-line, mobil, internet, ...) zábavy sa neudeje počas jednej noci. Bude to však dlhodobý proces, ktorého dopad na zábavný priemysel, spotrebiteľov a v podstate aj samotných tvorcov zábavy bude mimoriadne veľký. S narastajúcimi možnosťami a väčšou diverzifikáciou budú trhové segmenty progresívnejšie a roztrieštenejšie. V konečnom dôsledku to pre firmy znamená, že budú musieť pracovať efektívnejšie, než v súčasnosti – za predpokladu, že si budú chcieť zachovať príjmy.

Zdroj: Understanding & Solutions - TS
menuLevel = 1, menuRoute = dennik, menuAlias = dennik, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
09. máj 2024 15:30